728 x 90

پیامهای فیلیپ گرانت، آگنس کالامار و الئونورا مونگلی درباره حکم حبس ابد برای دژخیم حمید نوری

فیلیپ گرانت، آگنس کالامار و الئونورا مونگلی
فیلیپ گرانت، آگنس کالامار و الئونورا مونگلی

به‌دنبال تأیید حکم حبس ابد (اشد مجازات) برای دژخیم قتل‌عام ۶۷ حمید نوری توسط دادگاه استیناف سوئد، فیلیپ گرانت مدیر اجرایی سازمان محاکمات بین‌المللی، آگنس کالامار دبیرکل عفو بین‌الملل و الئونورا مونگلی نایب‌رئیس فدراسیون ایتالیایی حقوق‌بشر پیامهایی را با عنوان پیروزی بزرگ برای عدالت در شبکه ایکس منتشر کردند.

 

فیلیپ گرانت مدیر اجرایی سازمان محاکمات بین‌المللی نوشت:

بیانیه مطبوعاتی رسمی دادگاه سوئد حبس ابد را برای حمید نوری مقام رژیم ایران که مجرم به‌ ارتکاب جنایات متعدد در جریان قتل‌عام سال۱۳۶۷ در زندانهای ایران است تأیید کرد. این یک پیروزی بزرگ برای صلاحیت جهانی است

آگنس کالامار دبیرکل عفو بین‌الملل:

یک پیروزی دیگر برای عدالت بین‌المللی از طریق صلاحیت جهانی. عفو بین‌الملل کشورهایی را که صلاحیت جهانی را تضمین کرده‌اند فرامی‌خواند تا آن‌را برای تعداد بالای قربانیان نقض حقوق‌بشر در ایران به‌کار بگیرند.

الئونورا مونگلی نایب‌رئیس فدراسیون ایتالیایی حقوق‌بشر:

در حالی‌که آخوندها یکی دیگر از قربانیان این رژیم جنایتکار و زن‌ستیز را اعدام می‌کنند، سوئد مقام سابق رژیم ایران حمید نوری را به‌ حبس ابد محکوم کرد. گامی حیاتی که امیدبخش گسترش عدالت‌خواهی از طریق صلاحیت جهانی است.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/442b27bc-f18c-4cbf-bc61-6e06760fd533"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات