728 x 90

پناهجويان و آوارگان,

افزایش موج پناهجویان از لیبی به سواحل ایتالیا

-

ایتالیا از سال ۲۰۱۳ تا کنون نیم میلیون پناهجو را پذیرفته است
ایتالیا از سال ۲۰۱۳ تا کنون نیم میلیون پناهجو را پذیرفته است
ایتالیا تنها در سال جاری ۱۵۰ هزار مهاجر را تحویل گرفته است. این کشور از سال ۲۰۱۳ تا کنون نیم میلیون پناهجو را پذیرفته است.

تنها در هفته‌یی که گذشت هشت هزار نفر از مهاجران در سواحل لیبی توسط نیروهای گارد دریایی نجات یافته‌اند و در این میان پنجاه نفر غرق شده و یا ناپدید شده‌اند، ایتالیا خود را برای تحویل گرفتن هزاران پناهجوی از آب گرفته توسط کشتیهای مختلف اروپایی آماده می‌کند. نگرانی اصلی ایتالیا معطوف به تعداد قابل‌توجه کودکانی است که به تنهایی در این کاروان هایهای پناهجویی حضور دارند.

روز شنبه یک کشتی گارد دریایی ایتالیا 460نفر را در سواحل ناپل تحویل داد. کشتی انگلیسی اینترپرایز که جزو کشتیهای مأمور مبارزه با قاچاقچیان انسان در سواحل اروپاست روز یکشنبه دوم آبان به سیسیل رسید و 625نفر را تحویل داد.

یک کشتی نفت‌کش که توسط گاردهای دریایی ایتالیا مصادره شده است شب یکشنبه با 800 مسافر در سواحل سیسیل در انتظار تحویل مسافران بود. این در حالی است که یک کشتی آلمانی 840 پناهجوی خود را به سوی همین جزیر می‌برد و قرار است صبح فردا (دوشنبه) آنها را تخلیه کند.

صبح (یک شنبه) یک کشتی نروژی برای تحویل دادن دو کودکی که شب قبل در درون کشتی بدنیا آمدند مجبور شد راه خود را تغییر دهد و به جزیره " لامپه دوزا " بازگردد. این کشتی 1093 پناهجو حمل می‌کند.

ایتالیا می‌کوشد این افراد را در مراکز نگاهداری موقت جا دهد و برایشان وسائل خواب و خوراک تهیه کند. این مراکز در اوایل هفته جاری 165هزار نفر را در خود جای داده بودند. رقمی که از یک سال پیش تا کنون شصت درصد اضافه شده است و نسبت به دو سال پیش سه برابر شده است.

صورتحسابی که ایتالیا برای اتحادیه اروپا در بروکسل فرستاده است از سه میلیارد و سیصد میلیون یورو هزینه نگهداری از مهاجران در سال 2015 خبر می‌دهد. این در حالی است که برای سال جاری هزینه نگهداری مهاجران در ایتالیا ممکن است تا سه میلیارد و هشتصد میلیون یورو افزایش یابد.
										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/05f30e04-54ab-4b7c-8b1c-bcce769551b8"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات