728 x 90

پیامدهای ترور ترامپ و واکنش‌ها به تهدیدهای تروریستی رژیم

کنوانسیون جمهوریخواهان
کنوانسیون جمهوریخواهان

پیامدهای ترور ترامپ

و واکنش‌ها به تهدیدهای تروریستی رژیم

 

نیویورک تایمز درباره کشف توطئه رژیم آخوندی برای ترور ترامپ نوشت: در حالی‌که رژیم ایران قبلاً آمریکائیان را هدف قرار داده اما تلاش برای سوءقصد به پرزیدنت سابق که کاندید ریاست‌جمهوری است یک تشدید دراماتیک خواهد بود که تهدید جنگ بین دو کشور را دارد و لذا مقامات آمریکایی تلاش داشتند مشخص کنند که این خبر صرفاً تمایل بوده یا طرح مشخصی در کار بوده است...

نیویورک تایمز افزود: گزارشات حاکی از تهدیدات رژیم ایران علیه مقامات دولت ترامپ نظیر مایک پمپئو وزیر خارجه سابق و جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی موجب شد که حتی بعد از رفتن آنها از دولت، حفاظت دولتی برای آنها در نظر گرفته شود.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: آدرین واتسون، یک سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، در بیانیه‌یی گفت، ما تهدیدات رژیم ایران علیه مقامات دولت سابق ترامپ را برای سالیان دنبال کرده‌ایم که قدمت آن به دولت قبلی برمی‌گردد. این تهدیدات ناشی از تمایل رژیم ایران برای گرفتن انتقام کشتن قاسم سلیمانی است. از نظر ما این یک مورد امنیت ملی با بالاترین اولویت است“ .

جان بولتون در مصاحبه با تلویزیون سی.ان.ان درباره توطئه رژیم برای ترور ترامپ گفت: از زمانی که ترامپ به حق قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران را از میان برداشت، رژیم ایران تشنه انتقام از او بوده است. این تهدیدات هم صرفاً پچ پچ در شبکه‌های مجازی نبوده، بلکه واقعیت دارند.

آسوشیتدپرس نوشت مارک اسپر، وزیر دفاع سابق، یکی از مقامات دولت ترامپ که به‌دلیل تهدیدات رژیم ایران تحت امنیت دائمی قرار دارد، روز چهارشنبه گفت که زمان آن فرا رسیده است که دولت بایدن «بهتر از صرفاً اقدامات دفاعی عمل کند».

اظهارات او اولین سخنان یکی از مقامات دولت ترامپ بود که پس از گزارشها مبنی بر آخرین تهدیدهای رژیم ایران علیه ترامپ که این هفته منتشر شد بیان گردید

مقامات اطلاعاتی و امنیتی ایالات متحده می‌گویند که رژیم ایران قصد دارد انتقام قتل قاسم سلیمانی در سال ۲۰۲۰ را که ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور دستور آن را داده بود، بگیرد.

اسپر در کنفرانس سالانه مجمع امنیت آسپن، در کلرادو با اشاره به توطئه خنثی شده قبلی علیه جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق ترامپ، گفت: «این اقدامات سال‌ها ادامه دارد... و ما باید بهتر از صرفاً اقدامات دفاعی عمل کنیم». اسپر گفت که توطئه‌های بیشتری کشف شده است اما توضیح بیشتری نداد.

در همین حال سومین روز کنوانسیون ملی جمهوریخواهان برای معرفی دونالد ترامپ به‌عنوان کاندیدای ریاست‌جمهوری روز گذشته برگزار شد. در این گردهمایی، جیمز دی. ونس، که توسط ترامپ به‌عنوان معاون رئیس‌جمهور معرفی شده سخنرانی کرد و اعلام کرد که رسماً نامزدی معاونت ریاست‌جمهوری در انتخابات آمریکا را می‌پذیرد

در کنوانسیون جمهوریخواهان نیوت گینگریج، رئیس پیشین کنگره آمریکا در سخنان خود ضمن حمایت از سیاست‌های خارجی ترامپ گفت: ترامپ به‌خوبی می‌داند مواجه شدن با دشمنان در سراسر جهان بر اساس اصل صلح از طریق قدرت است. . این تفاوت اصلی سیاست واقع‌بینانه مبنی بر قدرت قاطع او و سیاست مماشات و توهم آمیز دولت کنونی است.

گینگریج افزود: یک دیکتاتوری مذهبی در ایران در آستانه دستیابی به سلاح هسته‌یی است... پس پیام در رأی‌گیری نوامبر آینده خیلی روشن است... شما می‌توانید به قدرت و صلح با ترامپ، رأی دهید.

کلیان کانوی Convey مشاور و مدیر تبلیغات انتخابات پیشین ترامپ در سخنان خود گفت: ترامپ قاسم سلیمانی و البغدادی را به هلاکت رساند و به خلافت داعش پایان داد... چرا که ضعف است که دشمنان ما را جسور می‌کند و شر را توانمند می‌سازد و در مقابل دشمنان تنها پاسخ قدرت است.

لی زلدین، نامزد فرمانداری ایالت نیویورک ضمن تأیید کاندیداتوری ترامپ برای ریاست‌جمهوری آمریکا گفت: در دوره ریاست‌جمهوری او بود که قاسم سلیمانی و داعش از بین رفتند. ترامپ بود که از توافق برجام خارج شد و باج دادن جنون‌آمیز به رژیم ایران را متوقف و با فشار حداکثری این رژیم را فلج کرد

نانسی میس نماینده کنگره آمریکا، در سخنرانی خود در کنوانسیون جمهوریخواهان ضمن حمایت از دونالد ترامپ خواستار یک سیاست قاطع در روابط خارجی آمریکا شد. وی رژیم آخوندی را دشمنی نامید که مردم به‌خصوص زنان را سرکوب می‌کند

آسوشیتدپرس نوشت: در حالی‌که مبارزات انتخاباتی آمریکا به روزهای حساس نزدیک می‌شود کاخ‌سفید آزمایش کووید-۱۹ جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا روز چهارشنبه در سفر به لاس‌وگاس برای شرکت در یک گردهمایی انتخاباتی مثبت شد و وی «علائم خفیفی» از بیماری تجربه کرد.

کارین ژان پیر سخنگوی مطبوعاتی کاخ‌سفید گفت بایدن به خانه شخصی خود در شهر دلوور Delaware پرواز خواهد کرد، و در آنجا ایزوله خواهد شد

به گزارش اکسیوس، پیش از این بایدن در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «بت نیوز» BET news گفت در صورتی‌که پزشک تشخیص دهد که وی دارای بیماری است، از رقابتهای انتخابات ریاست‌جمهوری کناره‌گیری خواهد کرد.

آکسیوس افزود بایدن هم‌اکنون از جانب گروهی از قانونگذاران دموکرات تحت فشار است که از او می‌خواهند کناره‌گیری کند. بر اساس یک نظرسنجی جدید که روز چهارشنبه انجام شد، نزدیک به دو سوم رأی دهندگان دموکرات خواهان کناره‌گیری بایدن از رقابت انتخاباتی هستند

به گزارش سی.ان.ان آدام شیف، از اعضای ارشد حزب دموکرات در مجلس نمایندگان با صدور بیانیه‌یی رسماً از بایدن خواست از رقابتهای انتخاباتی ریاست‌جمهوری آمریکا کنار بکشد.

رویترز نیز گزارش داد چاک شومر رهبر دموکراتهای سنای آمریکا نیز در جلسه روز شنبه سنا به بایدن گفت اگر به مبارزات انتخاباتی خود پایان دهد برای آمریکا و حزب دموکرات بهتر است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/badcddce-dc8c-4f2d-9eca-c3fb43cad7d5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات