728 x 90

پیام دونالد ترامپ به نشست سالانه کنفرانس عمومی آژانس در وین

 آژانس بین‌المللی اتمی - عکس از آرشیو
آژانس بین‌المللی اتمی - عکس از آرشیو

صبح امروز ۳۱شهریور، شصت و چهارمین نشست عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین گشایش یافت. در این نشست که تا روز جمعه ادامه خواهد داشت نمایندگان ۱۷۱کشور عضو آژانس به‌صورت فیزیکی و مجازی حضور دارند.

رئیس‌جمهور آمریکا طی پیامی به این نشست از جمله گفت: «همه کشورها باید پروتکل الحاقی را تصویب کنند. ما باید اطمینان حاصل کنیم که رژیم ایران به تعهداتی که بر اساس ان.پی.تی و موافقتنامه‌های پادمانی به‌آژانس داده است، پایبند باشد تا از دستیابی آن به‌سلاح هسته‌یی جلوگیری شود».

در همین حال نماینده آمریکا در آژانس اتمی طی سخنانی گفت: می‌خواهم مجدداً تأکید کنم که آمریکا هم‌چنان برای رسیدگی به تهدیدات موجود در برنامه‌های اتمی کره شمالی و رژیم ایران متعهد باقی می‌ماند.
در صدر کارنامه هولناک آن به‌عنوان بزرگترین حامی دولتی تروریسم، ایران پیشینه تأسف باری از همکاری ناقص، همراه با طفره رفتن و سوء نیت با آژانس داشته است. رژیم ایران باید کار بیشتری انجام دهد، خیلی بیشتر، تا اطمینان دهد که از التزامات خود در قبال پادمانها، هم بموقع و هم به‌طور کامل تبعیت می‌کند. چنین تبعیتی برای هدف ما در اطمینان یافتن از این‌که رژیم ایران هرگز یک سلاح اتمی نخواهد داشت ضروری است».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/148b8bfe-8aeb-4b81-a962-85dd6da3d16b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات