728 x 90

پولیتیکو: مذاکرات برجام هم‌چنان ممکن است شکست بخورد یا به تعویق بیفتد

تیم مذاکره کننده رژیم در وین
تیم مذاکره کننده رژیم در وین

پولیتیکو جمعه ۲۸مرداد، در گزارشی به روند بن‌بست مذاکرات هسته‌یی آمریکا و کشورهای اروپایی اشاره می‌کند که با توجه به ادامه کارشکنیهای رژیم ایران، چشم‌انداز توافق هسته‌یی در هاله‌ای از ابهام فرو رفته است و «ممکن است شکست بخورد یا به تعویق بیفتد».
پولیتیکو نوشت: برای مثال، روز پنجشنبه، جیمز ریش از آیداهو، جمهوریخواه ارشد کمیته روابط خارجی سنا و منتقد توافق، در توئیتی نوشت که رژیم ایران، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا را تحت فشار قرار می‌دهد تا شرایطی را بپذیرد که به آن اجازه می‌دهد «به کار تسلیحات هسته‌یی سرعت بخشد».

شورای امنیت ملی کاخ‌سفید در اقدامی غیرمعمول در توئیتی واکنش نشان داد و گفت: «این اصلاً درست نیست. ما هرگز چنین شرایطی را نمی‌پذیریم».
یکی از مقامات کاخ‌سفید روز جمعه ۲۸مرداد، بدون وارد شدن به جزئیات اظهار داشت صحبت در مورد تاکتیک یا استراتژی زود است زیرا هنوز توافقی برای احیای توافق وجود ندارد.
این مقام افزود: «در صورت دستیابی به توافق، ما کاملاً آماده هستیم تا از آن به‌صورت علنی دفاع کنیم، به کنگره، کارشناسان و نفرات ذینفع اطلاع‌رسانی کنیم و با متحدان و شرکا هماهنگ کنیم، همان‌طور که در طول این فرآیند و مطابق با رویکرد خود با تمامی اولویتهای سیاسی انجام داده‌ایم. ». .
پولیتیکو در ادامه افزود: مخاطرات ژئوپلیتیکی این امر زیاد است، و مبارزه احتمالاً در کنگره متمرکز خواهد شد، جایی که قانونگذاران در اصل فرصتی برای بررسی توافق خواهند داشت. در صورتی که قانون‌گذاران آرای کافی برای از بین بردن تلاش‌ها برای احیای توافق به دست آورند کاخ‌سفید می‌تواند بار دیگر روی وتوی ریاست‌جمهوری به‌عنوان پشتوانه حساب کند البته این بار انتخابات میان‌دوره‌ای در انتظار است که باید مورد توجه قرار گیرد.
برای آن که روشن باشد، مذاکرات برای بازگرداندن توافق هسته‌یی ۲۰۱۵، معروف به برجام هم‌چنان ممکن است شکست بخورد یا به تعویق بیفتد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/da2faf91-b046-440a-acb8-ad27ec547100"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات