728 x 90

پولیتیکو: تهدید اتحادیه اروپا توسط رژیم ایران به‌خاطر تحریم‌ها

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

نشریه پولیتیکو در گزارشی به‌تاریخ پنجشنبه ۲۱مهر از نامه محرمانه سفیر رژیم ایران در بروکسل به کشورهای عضو اتحادیه اروپا پیرامون تحریم‌های حقوق‌بشری که این رژیم را بواسطه سرکوب اعتراضات گسترده هدف قرار داده پرده برداشت.
به گزارش این نشریه رژیم ایران در این نامه با تهدید کشورهای عضو اتحادیه اروپا آنان را نسبت به عواقب وضع تحریم‌های جدید بر مناسبات با این رژیم هشدار داده و نوشته «چنان‌چه اروپا نکات ظریف وضعیت فعلی را در نظر نگیرد، عواقب آن وخیم خواهد شد و روابط دوجانبه ممکن است دوام نیاورد».
به گزارش پولیتیکو در قسمت دیگری از این نامه تهدیدآمیز که از وحشت رژیم نسبت به تحریم‌های جدید می‌باشد آمده است «در این برهه حساس» به‌جای اعتراضات ایران روی مذاکرات هسته‌یی با جمهوری اسلامی تمرکز شود».
گزارش پولیتیکو در حالی منتشر شده که هفته گذشته آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان اظهار اطمینان کرده بود که اتحادیه اروپا برای اعمال تحریم علیه عاملان سرکوب بی‌رحمانه در ایران و ضبط دارایی‌های آنها اقدام خواهد کرد.
کاترین کولونا، وزیر خارجه فرانسه، نیز اظهارات مشابهی بیان کرده و گفته بود که هیچ اختلافی میان اعضای اتحادیه برای تحریم ایران در روز دوشنبه وجود ندارد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1c43dd09-f788-4180-a8a9-73f23545e51c"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات