728 x 90

تظاهـرات و راهپیمایی در واشنگتـن جمعه ۳۱خرداد ۱۳۹۸

تظاهرات بزرگ ایرانیان در واشنگتن - همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران / سخنرانی سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت مقابل کاخ سفید

تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸
تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸

تظاهـرات و راهپیمایی در واشنگتـن جمعه ۳۱خرداد ۱۳۹۸

  • همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران
  • پشتیبانی از جایگزین دموکراتیک - شورای ملی مقاومت ایران
  • حمایت از برنامه خانم مریم رجوی

تظاهـرات و راهپیمایی در واشنگتـن در همبستگی با قیام و مقاومت مردم ایران، پشتیبانی از جایگزین دموکراتیک- شورای ملی مقاومت ایران و حمایت از برنامه خانم مریم رجوی برگزار شد.

در تظاهرات واشنگتن شرکت‌کنندگان و سخنرانان، سرکوب و پایمال کردن حق حاکمیت مردم ایران توسط ولایت فقیه، نقض حقوق‌بشر، ماجراجوییهای تروریستی، جنگ‌افروزی در منطقه، برنامه‌های اتمی و موشکی این رژیم قرون‌وسطایی را محکوم و حمایت خود را از جانشین دموکراتیک رژیم آخوندی، شورای ملی مقاومت ایران ابراز کردند.

شماری از شخصیتهای برجسته آمریکایی از جمله سناتور توریسلی، بیل ریچاردسون، ژنرال جک کین، برد شرمن، تام مکلینتاک در تظاهرات واشنگتن شرکت داشتند.

کولین آلرد، کنی مک کارتی، لی زلدین، لوئیز گومرت، سناتور باب منندز، سناتور جان کورنین، شیلا جکسون لی، ون تیلور تاس و ون سان گنزالس پیامهای همبستگی به تظاهرات واشنگتن فرستادند.

 

فرازهایی از پیام خانم مریم رجوی به تظاهرات واشنگتن:

  • راهپیمایی هموطنان، طنین عزم مردم ایران برای سرنگونی نظام آخوندی برقراری حاکمیت مردم و استقرار آزادی در ایران
  • از بمب اتمی تا بمب‌گذاری در آلبانی و فرانسه، تا بمب‌گذاری و مین‌گذاری در بدنه کشتی‌ها در خلیج‌فارس و انفجارها و پهپاد و موشکها در عربستان و نشانه رفتن سفارت و نیروها و پرسنل آمریکا در بغداد و ساقط کردن پهپاد؛ چه کسی جنگ‌افروزی می‌کند؟چه کسی به اشرف و لیبرتی پیاپی موشک می‌زد؟
  • وقتی آخوندها قیمت نمی‌دهند جری‌تر می‌شوند و قدم به پیش می‌گذارند
  • استمالت یا قاطعیت؟ صورت مسأله واقعی در برابر فاشیسم دینی در سیاست آمریکا و اروپا حاکم بر ایران
  • هر قدر به پایان این رژیم نزدیک می‌شویم قطب‌بندی بین رژیم و ضد رژیم برجسته‌تر می‌شود
  • محافل طرفدار رژیم و کسانی که در رژیم منفعت دارند جامعه جهانی را از هر گونه قاطعیت برحذر می‌دارند و استمالت از قاتلان حاکم بر ایران را تبلیغ می‌کنند
  • قربانیان اصلی مردم ایران هستند؛ تجربه ۴۰سال گذشته نشان می‌دهد رژیم ولایت‌فقیه فاقد هر گونه ظرفیت رفرم و تغییر رفتار است
  • صورت مسأله واقعی برای ما و مردم ما و مقاومت ماچیست؟ تسلیم یا نبرد آزادیبخش!

مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران

مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران

 

دکتر آزاده سامی- قرائت قطعنامه پایانی تظاهرات-۲۱ژوئن۲۰۱۹

خانمها و آقایان، به‌عنوان اعضای جوامع ایرانی آمریکایی که ۴۰ایالت را نمایندگی می‌کنند و در واشنگتن دی.سی در ۲۱ژوئن ۲۰۱۹گرد آمدند، ما همبستگی خود را با قیامهای کنونی برای تغییر رژیم در ایران ابراز کرده و خواستار یک سیاست قاطع علیه رژیم ایران هستیم. ما خواهان حسابرسی از حاکمان این رژیم به‌خاطر ۴۰سال سرکوب، فساد و ترور هستیم.

ما از اعتراضات و اعتصابات سراسری که به‌خاطر نقش مجاهدین خلق و کانونهای شورشی در داخل ایران ادامه دارند و رو به گسترش هستند، به‌طور کامل حمایت می‌کنیم. مردم ایران این رژیم را مسئول بدبختی‌های خود می‌دانند. همین اواخر در ۱۸ژوئن ۲۰۱۹معترضان در تهران شعار دادند جنگ‌طلبی را رها کن فکری به‌حال ما کن. آنها به‌روشنی رژیم ایران را مقصر می‌دانند. مردم شعار می‌دادند دشمن ما همین‌جاست و آخوندها دروغ می‌گویند که دشمن آمریکا است.

بنابراین، گردهمایی امروز ما در برابر کاخ سفید و وزارت‌خارجه، از برنامه ۱۰ماده‌یی مریم رجوی برای آینده ایران حمایت کرده و خواستار برداشتن این گام‌هاست:

۱- به‌رسمیت‌شناختن حق مردم ایران و جنبش مقاومت آنها برای تغییر این رژیم.

۲- به‌رسمیت‌شناختن تنها آلترناتیو پایدار برای رژیم ایران یعنی شورای ملی مقاومت ایران که بسیار سازمان‌یافته، فداکار، دوراندیش و دموکراتیک است و توسط خانم مریم رجوی رهبری می‌شود.

۳- افزایش تحریم‌ها علیه این رژیم و مقامات آن، از جمله تحریم ولی‌فقیه و دفتر او به‌خاطر نقض حقوق‌بشر و تروریسم، نامگذاری وزارت اطلاعات آن به‌عنوان یک سازمان تروریستی خارجی و تحریم تمامیت صنایع انرژی تهران از جمله صنعت گاز؛ چرا که همه این پول‌ها صرف تأمین مالی سرکوب و تروریسم در منطقه می‌شوند.

۴- حاکمان تهران به‌خاطر تروریسم و مهمتر از همه، به‌خاطر نقض حقوق‌بشر، از جمله مرتکبان و همدستان قتل‌عام ۳۰هزار زندانی سیاسی در ایران در سال ۶۷باید مورد حسابرسی قرار بگیرند. کارنامه حقوق‌بشر رژیم ایران باید به شورای امنیت ملل ‌متحد ارجاع شود.

سونا صمصامی، نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا

در سالروز ۳۰خرداد روز شهدا و زندانیان سیاسی و روز تشکیل ارتش آزادیبخش ملی ایران سلام و درود به همهٔ شما که خودتان را در مقابل کاخ سفید رساندید تا صدای خلق در زنجیر را در این جا نمایندگی کنید. به راستی که شما ۴دهه همگام و همدوش رزمندگان و مجاهدان آزادی در ایران قدم به قدم رژیم پلید آخوندی را عقب راندید و صدای رسای مردم قهرمان ایران شدید. امروز هم در این جا حضور پیدا کرده اید تا به همهٔ جهانیان بگویید که تجربه مقاومت ما در این ۴۰سال نشان داده ملایان و جلادان استبداد مذهبی حاکم بر ایران تنها یک زبان می‌فهمند و آن زبان قاطعیت و زور است و لاغیر.

داستان اعتلای مقاومت ایران هم همین است آنگاه که در مقابل ضحاک خون‌ریز خمینی خون‌آشام سر خم نکرد و به نبردی تمام‌عیار در مقابل آن برخاست. به‌رغم پرداخت قیمت گزاف و ۱۲۰هزار شهید و بیشمار اسیر و زندان و شکنجه شده اکنون با افتخار و سرافرازی مظهر شرف و افتخار خلقش شده و امید مردم ایران تنها و تنها در این آلترناتیو متبلور شده،

بله این است راز ماندگاری، پرداخت قیمت، فدای حداکثر و صداقت تمام‌عیار برای رهایی مردم میهنمان. من می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و یادآوری کنم که تک‌تک شما تک‌تک شما در این نبرد بزرگ و بسیار شکوهمند سهمی بسیار مهم اعمال کردید آنگاه که با تلاش شبانه روزیتان با لیست‌گذاری تروریستی مجاهدین به مقابله پرداختید و تک‌تک نمایندگان و سناتورها و شخصیتها را به حقیقت مقاومت برحق مردم ایران بپا خاستید.

سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران

سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران

 

آدام ارلی، سخنگوی پیشین وزارت‌خارجه آمریکا

خب به واشنگتن دی.سی خوش آمدید. می‌دانم امروز هوای خوبی را برای شما تدارک دیدیم

راستش، حقیقت ماجرا این است که ایرانیان دارند سرنوشتشان را به دستان خود می‌گیرند. ارتشی از ایرانیان در داخل و خارج ایران هستند که با ملاها می‌جنگند و پیروز می‌شوند. آن ارتش شما هستید. آنها در خیابانهای تهران هستند، آنها در خیابانهای مشهد هستند، آنها در خیابانهای اصفهان و قم هستند. و امروز آنها در خیابانهای واشنگتن هستند. رژیم، ولی‌فقیه علی خامنه‌ای، قاسم سلیمانی و همه آن جنایتکاران در تهران بسیار بیشتر از ناوگان پنجم از شما می‌ترسند. آنها می‌دانند، که بزرگترین تهدید قدرت و مشروعیتشان از جانب مردم ایران است. شما سازماندهی شده هستید، شما کارآمد هستید، و شما یک برنامه دارید. و آن برنامه یک ایران مبتنی بر جدایی دین و دولت، غیراتمی و دموکراتیک است که آزادی مذهب دارد و خواستار همزیستی در صلح با همسایگانش می‌باشد.

پس مهمترین کاری که این دولت در کاخ سفید می‌تواند انجام دهد تا به ارتش ایرانیانی که در سراسر جهان و داخل ایران با ملاها می‌جنگند کمک کند این است که قدمهای لازم برای کمک به شما را بردارد تا شما کارتان را انجام دهید تا شما به مقاصد خود برسید تا مقاومت ملی قدرت را در تهران به دست بگیرد. معنی‌اش نامگذاری تروریستی وزارت اطلاعات است. معنی‌اش تحریم ولی‌فقیه و بنیادها و صدها میلیارد دلاریست که او کنترل می‌کند و از مردم ایران دریغ می‌کند. و مهم‌تر از همه، معنی‌اش پشتیبانی از مجاهدین خلق و مقاومت ایران و مریم رجوی است تا بتوانند روز روشن‌تری را به آینده ایران هدیه کنند و ایران را به شکوه پیشین برسانند. به این دلیل امروز اینجا هستیم، به این دلیل آنها باید صدای شما را بشنوند. پس امروز بگذارید صدای شما را بشنوند.

 

۱۹۲۰: پیام سناتور رابرت منندز رهبر دموکراتها در کمیته خارجی سنای ایالات متحده به تظاهرات ایرانیان در واشنگتن

از شما به‌خاطر برجسته کردن مستمر درد و رنج مردم ایران که با سرکوب و خفقان یک رژیم وحشی مواجهند، تشکر می‌کنم. من با دیدگاه شما در باره یک آینده بهتر برای ایران و ایرانیان همنظر هستم. آینده‌یی که در آن همه مردم ایران بدون ترس زندگی ‌کنند و حکومتی داشته باشند که نماینده  مردم باشد، به حقوق بشر احترام بگذارد، به حکومت قانون وفادار باشد و باکشورهای همسایه در صلح و همکاری باشد.

متأسفانه در سراسر خاورمیانه، رژیم ایران به تهدید امنیت و تهدیداتش علیه ایالات متحده و به برنامه خصمانه موشک بالستیک خود ادامه می‌دهد. این رژیم به حمایت از حزب‌الله لبنان و شبه‌نظامیان عراقی و بی‌ثبات کردن هر دو کشور ادامه می‌دهد و به تأمین سلاح و دانش فنی برای حوثی‌ها در یمن نیز ادامه می‌دهد.

در حالی که سران رژیم ایران به حمایت مالی، تسلیحاتی و لجستیکی از تروریست‌ها در سراسر منطقه ادامه می‌دهند، مردم ایران از یک رژیم سرکوبگر رنج می‌برند که هیچ احترامی به پایه‌یی‌ترین اصول حقوق بشر نمی‌گذارد و هیچ سرمایه‌گذاری برای رفاه مردم نمی‌کند.

از شما به‌خاطر گردهمایی تان و تلاشتان برای رساندن صدایتان تشکر می‌کنم.

 

کنی مرچنت ـ نماینده کنگره آمریکا

من قویاً از تظاهرات در واشنگتن که علیه رژیم فعلی ایران برگزار می‌شود حمایت می‌کنم. سالهاست شهروندان ایرانی توسط یک رژیم افراطی و فاسد سرکوب می‌شوند. رژیمی که گسترش خشونت و تروریسم را بر زندگی و رفاه مردم ترجیح می‌دهد. من در کنار تظاهرکنندگان در واشنگتن می‌ایستم تا علیه نقض فاحش قوانین بین‌المللی توسط این رژیم سخن بگویند.

من همراه با همکارانم در کنگره و دولت به‌همراهی با شما در راستای تلاشهایتان برای برقراری یک ایران مبتنی بر دموکراسی و جدایی دین و دولت و ایران غیراتمی ادامه می‌دهم.

 

لی زلدین ـ عضو کمیته خارجی کنگره آمریکا

”مردم ایران بوضوع از دهه‌ها وحشیگری و دیکتاتوری حاکم بر ایران و سیاست خارجی خطرناک آن، و نداشتن پیشرفت اقتصادی به ستوه آمده‌اند. رژیم ایران به‌جای رسیدگی به مردم ایران جایگاه خودش را به‌عنوان بزرگترین حامی ترور در جهان حفظ کرده است، آمریکا باید حقوق مردم ایران و هدف مشروع آنها برای یک آینده بهتر و برپایی کشوری آزاد و صلح‌جو را به‌رسمیت بشناسد. میلیون ها ایرانی مشتاقانه در انتظار تغییر هستند.

 

بری لادرمیلک، نماینده کنگرهٔ آمریکا

تحقق یک ایران آزاد، دموکراتیک و غیراتمی، اکنون بیش از همیشه حائز اهمیت است.تلاشهای شما دارد به ثمرمی‌نشیند.

سلسله تظاهرات ایران آزاد نظیر همین تظاهرات واشنگتن می‌تواند مشعله‌ای فروزانی باشد برای روشن کردن تاریکی که رژیم ایران می‌خواهد با استفاده از آنها به کارهایش ادامه دهد.

در پرتو این تلاشها و فعالیت‌های صلح‌آمیز شماست که سرانجام زندانیان سیاسی آزاد خواهند شد، حقوق اقلیتهای مذهبی به‌رسمیت شناخته خواهد شد و تبعیض و ستم بی‌رحمانه علیه آنها به پایان خواهد رسید.

نماینده کنگره آمریکا - بری لادرمیلک

 

پیام شیلا جکسون لی، نماینده کنگرهٔ آمریکا

می‌خواهم از شما به‌خاطر شجاعتتان تشکر کنم. می‌خواهم بگویم که سرفراز باشید.

بسیار خوشوقتم که شما از خواهرم مریم حمایت می‌کنید، او کسی است که عمیقاً ضرورت بردباری مذهبی را ارج می‌نهد و همچنین جدایی دین از دولت، برابری جنسی و حمایت از اعلامیه جهانی حقوق‌بشر و آزادی برای همه ایرانیان.

من اهمیت این موضوع را درک می‌کنم. ما در کنار یکدیگر بوده‌ایم. از نقض حقوق‌بشر و کشتار مردم منزجرم. ما نمی‌توانیم در پیشروی‌مان در قرن بیست و یکم، چنین موضوعاتی را داشته باشیم.

بنابراین جنبش شما، نقش حیاتی دارد. قدرت شما مهم است. شجاعت شما باید در سراسر جهان مشاهده شود. آن عده از ما که در کنارتان ایستاده‌ایم به‌ این ایستادگی ادامه خواهیم داد. زیرا درک می‌کنیم که وقتی متحد هستیم، پیروز می‌شویم.

به‌ همه شما درود می‌فرستم. از شما به‌خاطر نبردتان در راه آزادی ممنونم. من از اقدامات خواهر عزیز مان و از رهبری او و ایستادگی سرفرازانه‌اش برای یک ایران آزاد حمایت می‌کنم.

خواست من از همه شما در آنجا این است که هرگز متوقف نشوید. هرگز تسلیم نشوید. و هرگز دست نکشید.

ما یک ایران آزاد می‌خواهیم. ما یک ایران آزاد خواهیم داشت. متشکرم.

 

پیام ون تیلور ـ نماینده کنگرهٔ آمریکا

رژیم ایران به‌مدت ۳۰سال به گسترش حضور خود در خاورمیانه ادامه داده، تا بزرگترین حامی تروریسم در جهان باشد. من بی‌صبرانه مشتاق روزی هستم که در ایران نظامی حاکم باشد که دیگر از تروریسم حمایت نمی‌کند، دیگر شهروندان خود را سرکوب نمی‌کند و حقوق شهروندی‌شان را نقض نمی‌کند.

 

پیام سناتور جان کورنین – عضو ارشد سنای آمریکا

دوستان عزیز،

از شما به‌خاطر تعهدتان به حمایت از مردم ایران تشکر می‌کنم. پشتکار مستمر شما و حمایت از یک ایران آزاد و دموکراتیک برای همه جهان الهام‌بخش است.

هم‌چنان که وقایع اخیر نشان داد، رژیم مستبد (حاکم بر) ایران حکومتی خطرناک و بی‌ثبات‌کننده در منطقه است که با مشت آهنین بر مردم خود حکومت می‌کند، حقوق فردی آنها را سرکوب می‌کند و آنها را در معرض نقض حقوق بشر قرار می‌دهد. به‌عنوان بزرگترین حکومت حامی تروریسم در جهان، گروه‌های تروریستی را که جنگ‌افروزی کرده و ثبات را در منطقه برای دهه‌ها به‌خطر انداخته‌اند حمایت مالی می‌کند.

به هر حال مهم است به این نکته اشاره کنیم که مردم ایران بزرگ‌ترین قربانی این رژیم سنگدل هستند. آنها برای نسل‌ها تحت ستم آخوندها بوده‌اند. ولی مبارزه مردم ایران واقعیتی مشهود و آشکار است. به‌نظر من برای کمک به مردم ایران، مهم اینست که ایالات متحده از «سیاست فشار حداکثری» دولت (آمریکا) حمایت کند. من به‌صورت خستگی‌ناپذیر با کنگره و دولت برای رسیدن به این هدف کار می‌کنم.

در اوایل امسال من نامه‌یی به پرزیدنت ترامپ نوشتم و از استراتژی فشار حداکثری او حمایت کردم و از او خواستم که از تمدید معافیت کاهش عمده برای نفت رژیم ایران خودداری کند. تحت استراتژی فشار حداکثری، تحریم‌ها تا جایی که امکان داشت صادرات نفت (رژیم) ایران را به نزدیک صفر رساند.

در این کنگره، من لایحه محرومیت اقتصادی سپاه پاسداران (رژیم) ایران را ارائه دادم که تحریم‌های بیشتری را بر سپاه اعمال می‌کند. سپاه پاسداران سرکوب داخلی و تروریسم بین‌المللی را به‌پیش می‌برد. هم‌چنین من پشتیبان لایحه حمایت از قربانیان تروریسم رژیم ایران (ارائه‌شده توسط) سناتور تام کاتن در سال ۲۰۱۹  بودم، که منابع مالی رژیم ایران را جهت پرداخت خسارت به قربانیان تروریسم این رژیم  مسدود می‌کند. من شانه به شانه در کنار شما برای حمایت از فردایی بهتر برای ایران خواهم بود.

 

 

ژنرال جک کین - معاون پیشین ستاد مشترک نیروی زمینی آمریکا

سلام ایران. سلام بر مردم ایران و دوستان آمریکایی من. ۲۰۱۸یک نقطه چرخش بزرگ برای ایران بود. چرا؟ ایالات متحده از توافق اتمی خارج شد و برای اولین‌ بار طی ۳۹سال، به رژیم ایران اخطار داد. رژیم ایران، رفتار شرورانه و مهاجم تو، در منطقه خاورمیانه، اکنون مورد حسابرسی قرار خواهد گرفت. استفاده از نیروهای مزدور برای پیش‌بردن جنگ در سوریه و یمن، باید متوقف شود.

شماره ۲، ساخت موشکهای بالستیک توسط (رژیم) ایران باید متوقف شود. و شماره ۳، رژیم ایران،‌ باید حمایت از تروریسم را متوقف کنی و نمی‌توانی به غنی‌سازی اورانیوم بپردازی و مسیری برای تولید تسلیحات اتمی ایجاد کنی. و رژیم ایران، باید و باید سرکوب مردم را متوقف کنی. به این ترتیب، ایالات متحده، از این ساختمانی که پشت سر ما قرار دارد،‌ شدیدترین تحریم‌ها طی ۳۹سال اخیر را اعمال کرده است. و رژیم ایران را از دسترسی به بازار جهانی که دلار در آن وجه غالب را دارد، محروم کرده است، صادرات نفت و سایر فرآورده‌های رژیم ایران را قطع کرده و همه معافیتها را متوقف کرده است. و هم‌چنین، چیزی که ما سالهاست از چنین تریبونها و میکروفون‌هایی گفته‌ایم، ایالات متحده لیست‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی را انجام داد. چه اتفاقی افتاده است؟ اقتصاد رژیم ایران در حال رکود است. ۶درصد پس‌رفت داشته است. ارزش پول به‌طور قابل توجهی پایین آمده است. بیکاری سر به فلک می‌کشد. همان‌طور که می‌دانید، کمبود غذا و قطع برق وجود دارد و ناآرامی‌های اجتماعی رو به افزایش است. و مردم ایران به‌ درستی رژیم ایران و نه آمریکا را مقصر می‌دانند. کارزار فشار حداکثری جواب داشته است. تحریم‌ها رژیم ایران را خفه کرده است. تحریکات اخیر رژیم ایران خود گویا هستند. اختلال در جریان نفت خلیج‌فارس و دریای عمان، حمله به خط لوله نفتی عربستان و فرودگاه این کشور و حمله اخیر به یک پهپاد آمریکایی. این تحریکات دو هدف را دنبال می‌کنند. اول، اهرم فشاری باشد روی جامعه بین‌المللی برای فشار روی آمریکا برای حذف تحریم‌ها. دوم، متقاعد کردن کشورهای منطقه نسبت به این‌که ایالات متحده قادر به حفاظت از آنها نیست. هر دوی این اهداف شکست خواهد خورد. ایالات متحده عقب‌نشینی نخواهد کرد. خطاب به کسانی که می‌گویند ایالات متحده این بحران را تحریک می‌کند:‌ شما از حقایق اطلاع ندارید. این رژیم ایران بود که دو سفارت‌خانه آمریکا را در لبنان و کویت منفجر کرد و صدها تن را به‌قتل رساند. این رژیم ایران بود که دو پایگاه نظامی آمریکا را در لبنان و عربستان منفجر کرد و صدها تن را به کشتن داد. این رژیم ایران است که شبه‌نظامیان شیعی عراقی را آموزش داده است تا آمریکایی‌ها را در عراق به‌قتل برسانند، با سلاحهای نفوذکننده پیشرفته، و صدها تن را به کشتن داده است. این رژیم ایران است که به گروگان‌گیری ادامه می‌دهد. این رژیم ایران است که اداره و تأمین مالی جنگهای داخلی سوریه و یمن را برعهده‌ دارد و باعث صدها هزار مرگ و میر و یک فاجعه انسانی شده است. و این رژیم ایران است که هم‌اکنون خطوط صادرات و جریان نفت را مختل می‌کند. و بله این رژیم ایران است که به سرکوب مردم ایران ادامه می‌دهد. ایالات متحده چه‌کار خواهد کرد؟ ایالات متحده، ائتلافی از کشورها را رهبری خواهد کرد، تا خطوط کشتیرانی را باز نگه دارد، در خلیج‌فارس و دریای عمان. این کار در روزهای آینده انجام خواهد شد. ایالات متحده تحمل نخواهد کرد، تکرار می‌کنم تحمل نخواهد کرد که ایران دست به غنی‌سازی اورانیوم بزند و به آستانه گریز اتمی و توانمندی اتمی برسد. این خط قرمز ایالات متحده خواهد بود.

به‌رغم بحران کنونی، بهترین مسیری که ایران طی ۳۹سال اخیر در آن قرار گرفته پیش روی ما است. پس به مبارزه خود ادامه دهید. به مقاومت خود ادامه دهید. به امید خود ادامه دهید. به شجاعت خود ادامه دهید. صدای شما برای آزادی شنیده می‌شود. مردم آمریکا و خود آمریکا پشتیبان شما و مردم ایران هستند. قوی‌تر از هر زمان دیگر. ما آنجا با شما خواهیم بود، تا این‌که شما سرزمین مادری و آزادی خود را باز پس بگیرید. بسیار متشکرم.

 

۱۹۰۰: پیام نماینده کنگره آمریکا ون تایلر به تظاهرکنندگان واشنگتن

من ون تایلر، نماینده کنگره آمریکا از ناحیه سوم تگزاس. می‌خواهم از همه شما به‌خاطر حضورتان امروز تشکر کنم. من به‌عنوان نیروی تفنگدار در عراق خدمت کردم و با چشمان خود خشونت رژیم کنونی حاکم بر ایران را دیدم. رژیم ایران برای سی سال به گسترش حضور خود در خاورمیانه ادامه داده، هم‌چنان که در یمن، در عراق یا سوریه یا بیروت و یا در کرانه باختری اعمال خشونت‌آمیز مرتکب شده، تا بزرگترین حامی تروریسم در جهان باشد. من بی‌صبرانه مشتاق روزی هستم که در ایران رژیمی باشد که دیگر از ترور حمایت نمی‌کند، که دیگر شهروندان خود را سرکوب نمی‌کند و حقوق شهروندی‌شان را ضایع نمی‌کند..

 

پیام نماینده کنگره آمریکا لویی گومرت به تظاهرات

اکثر مردم دنیا می‌دانند که سران رژیم ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان هستند. کسانی هستند که می‌خواهند ببینند شما قادر به حکومت بر خودتان هستید. کسانی هستند که خواهان حسابرسی از رژیم حاکم بر کشور شما به‌خاطر خون دهها هزار انسانی هستند که به دستشان ریخته شده است. (همچنین به‌خاطر) شکنجه‌ها و اعمال نادرستی که ضد مردم ایران و مردم جهان مرتکب شده‌اند. بنابراین ما قدردان شما هستیم، برایتان دعا می‌کنیم و امید داریم در آینده با هم کار کنیم تا کسانی که شما انتخاب می‌کنید رهبرتان باشند، نه سرانی که با انگیزه‌های قرون‌وسطایی و حقیقتاً گستاخ و ضدتمدن هستند. شما قلب تمدن انسانی هستید. ما مشتاق فرصت‌های پیش رو هستیم تا رویاها و امیدهای شما برای صلح به واقعیت تبدیل شود.

 

۱۸۳۵: بیل ریچاردسون وزیر سابق انرژی آمریکا

من می‌خواهم بگویم که حمایت دو حزبی از شما وجود دارد

ما یک رژیم جدید در ایران نیاز داریم.‌ این رژیم شما هستید. سازمان مجاهدین خلق و شورای ملی مقاومت. چرا؟ اول به‌خاطر این‌که شما قوی هستید و قدرت سازماندهی دارید. دوم به‌خاطر این‌که شما خانم رجوی را دارید و برنامه‌ ایشان را. سوم برای این‌که یک طرح برای حال و آینده ایران دارید. یک دلیل دیگر این‌که حاضرید خطر بپذیرید به‌خاطر آزادی ایران.

شما شناخته شدگی جهانی دارید. شما در سمت درست تاریخ هستید. من سخنانم را با طرح ده ماده‌یی خانم رجوی به پایان می‌برم.

بیل ریچاردسون سپس طرح ده ماده‌یی خانم رجوی را قرائت کرد و ماده به ماده توضیحات موجزی داد.

وی در پایان از جمعیت حاضر پرسید آلترناتیو ایران کیست؟ و خود همراه با جمعیت پاسخ داد:

«سازمان مجاهدین خلق ایران»

بیل ریچاردسون وزیر سابق امنیت آمریک

بیل ریچاردسون وزیر سابق امنیت آمریکا

 

۱۸۱۵: برد شرمن –نماینده ارشد دموکرات در کمیته خارجی مجلس نمایندگان آمریکا

بسیار مسخره است که کشور بزرگی همانند ایران، کشوری که برای ما اولین اعلامیه حقوق‌بشر را به ارمغان آورد، حالا مجبور است که تحت یک نظام سرکوبگر و غیردموکراتیک به‌سر ببرد، رژیمی که اقدام به کشتن مردم می‌کند، رژیمی که دست به تجاوز بین‌المللی می‌زند، با این هدف که افکار مردم را از فساد مالی خود منحرف کند. این وضعیت باید خاتمه یابد. این رژیمی است که به انجام اعدام‌های جمعی مشهور است، روزنامه‌نگاران را زندانی و ترور می‌کند، به بنیادگرایی در سراسر منطقه سوخت می‌رساند. و ایرانیان ایستاده‌اند؛ آن‌هم به‌رغم ریسک زیادی که برای خود به‌جان خریده‌اند. ما در همبستگی در کنار ایرانیان شجاع ایستاده‌ایم در مبارزه برای آغاز فصل جدیدی در تاریخ این کشور بزرگ. این فصل جدید، توسط ایرانیان نوشته خواهد شد، نه توسط آمریکاییان. دموکراسی برای ایران از داخل ایران حاصل می‌شود، نه توسط دخالت نظامی آمریکا و شاید این رژیم در فاز آخر خود قرار داشته باشد، در حال تقلا کردن است. از منحرف‌کردن افکار مردم از فساد حاکمه ناامید گشته است. همچنین می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم تا از خانم مریم رجوی قدردانی کنم، برای دفاع از دموکراسی، حقوق زنان و اقلیتها در ایران. دموکراسی و برابری فقط اصولی نیستند که ما آن‌را قدر بشناسیم، بلکه حقوقی متعلق به مردم است و ما این آرمانها را در سراسر جهان ارج می‌گذاریم و در سراسر ایران. من حامی اصلی قطعنامه ۳۷۴کنگره از حزب دموکرات هستم، قطعنامه‌یی در حمایت از مردم ایران برای آزادی عقیده و در محکومیت رژیم ایران برای فقدان حقوق بشر. بسیار مفتخرم که توانستم توسط پیام ویدیویی در اکتبر۲۰۱۸ در تظاهراتی در پاریس اعلام کنم که وزارت دادگستری ما، دو مأمور رژیم ایران را متهم کرد که در حال جمع‌آوری اطلاعات از اعضای اپوزیسیون ایران در واشنگتن بودند، جویای این هستم که تماماً به شما ملحق شوم، در جایی که نظاره‌گر باشم، در جایی که شاهد یک انتخابات آزاد در ایران باشیم که مطابق استاندارهای بین‌المللی و آزادانه و منصفانه صورت گیرد، با شما در ایران دیدار خواهم کرد.

برد شرمن - نماینده کنگره آمریکا - تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸

برد شرمن - نماینده کنگره آمریکا - تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸

 

تام مک‌کلینتاک – نماینده کنگره آمریکا

از همه شما ممنونم.

از تک‌تک شما به‌خاطر حضورتان در اینجا تشکر می‌کنم. جنبش آزادی ایران نه فقط تاب تحمل داشته بلکه بسیار گسترش پیدا کرده، آن هم در برابر بی‌عدالتی‌ها و شقاوت‌های رژیم نامشروع ایران. بی‌عدالتی‌ها و شقاوتهایی که بسیار گسترده و مورد انزجار هستند.

هر چه دیکتاتوری آخوندها شدت پیدا کرده، عزم مقاومت در برابر آن هم جزم‌تر شده است. داستان ایران هر چه بیشتر بازگو می‌شود، از میراث باستانی غرورآفرین آزادی و تمدن تا وضعیت شوم کنونی آکنده از استبداد و وحشت‌آفرینی، جهان بیشتر و بیشتر به‌ حمایت از آرمان شما بر می‌خیزد. ما این‌را در رهایی رزمندگان آزادی مجاهدین از محاصره در عراق دیده‌ایم.

ما این را در اقدام ۷۵نفر از همکاران من در مجلس نمایندگان دیده‌ایم که قطعنامه H-Res ۳۷۴را مشترکاً ارائه کرده‌اند. این قطعنامه بر حمایت عمیق ما از خواسته مردم ایران برای یک جمهوری دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیراتمی در ایران تأکید می‌کند. ایران یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین تمدنهای تاریخ بشر است. ولی مورد ستم و غارت اراذل و اوباشی قرار گرفته که خود را حاکمان ایران نامیده‌اند. تصرف قدرت توسط آنان نامشروع است و زمان سرنگون‌کردنشان نزدیک می‌شود. استیصال آنها، هم در داخل و هم در خارج کشور آشکار شده.

در داخل، حاکمیت وحشتی که علیه مردم خود ایجاد کرده‌اند، اثبات می‌کند که تنها از طریق کشتار، خشونت و ستم می‌توانند حکومت کنند.

و در خارج، حملات آنها علیه تجارت صلح‌آمیز، پشتیبانی و هدایت تروریسم بین‌المللی، تهدیدات هیستریک فزاینده آنها علیه همسایگانشان و از همه جدیدتر حمله تحریک‌ناشده آنها به‌یک هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی در فضای هوایی بین‌المللی، همگی علائم آشکار و غیرمشتبه استیصال و هراس هستند.

تمامی جهان آزاد شاهد نبرد شما است و تاریخ، پیروزی محتوم شما را با این کلمات، پیش‌بینی می‌کند «سیک سمپر ترنیس» یعنی دیکتاتورها همواره محکوم به‌فنا هستند. رزم‌آوری و شجاعت شما تحسین و احترام مردمان سراسر جهان را برانگیخته، حتی در خلال مشکلات و خطرهای فعلی. شمایید که فصل بعدی تمدن انسانی را می‌نگارید، آنگاه که اوضاع تیره‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسید مردم ایران این دیکتاتورها را از مواضعشان عقب راندند و کشور خود را بار دیگر به‌عنوان الگوی آزادی و عدالت، روشن‌بینی و فراگیری، بردباری و شکوفایی بسازید. هم‌چنان‌که در ایام گذشته بود و هم‌چنان‌که بار دیگر در ایام پیش رو، خواهد بود.

مردم ایران می‌دانند و جهان هم می‌داند. ما به سرعت به‌ یکی از لحظات تاریخی نادر نزدیک می‌شویم که در آن جهان می‌تواند یک‌شبه تغییر کند. عاشقان و به‌پا دارندگان آزادی در کشور ما و در سراسر جهان در کنار شما ایستاده‌اند و همچنین بسیاری نسل‌های بعدی آینده ایرانیان که به‌ گرامی‌داشت و بزرگداشت هر آن چیزی خواهند پرداخت که شما در این نسل انجام دادید تا برای آنها شکوفایی، شادی و کرامتی را که با آزادی ممکن می‌شود فرا آورید. و این حق آنها است. خدا همه شما را مشمول لطف خود کند.

مک کلینتاک نماینده کنگره آمریکا - تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸

مک کلینتاک نماینده کنگره آمریکا - تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸

 

۱۷۴۸: سناتور توریسلی در تظاهرات واشنگتن

خیلی ممنون، متشکرم، خوش آمدید و ممنونم از این که امروز به اینجا آمدید. تا موضع بگیرید. روشن است که ما در یک نقطه چرخش هستیم. در مبارزه طولانی مردم ایران برای باز پس گرفتن آزادی خود، این ساختمان و این مکان بخش مهمی از این مبارزه بوده است. ما اینجا هستیم تا به دوستان خود در مقامات بالا یادآوری کنیم چه در این ساختمان و چه در کاخ سفید. چیزهایی در باره این رژیم وجود دارد که باید به یاد داشت. شاید چند چیز باشد که ما میدانیم و آنها نمیدانند. هیچ رفرمی در رابطه با آخوندهای حاکم بر تهران وجود ندارد. وقتی آنها انقلاب را ربودند و مردم ایران را از آزادیهای پایه‌یی خود محروم کردند هیچ رفرمی در کار نبود. وقتی آنها دهها هزار عضو اپوزیسیون و این سازمان را به قتل رساندند با قساوت تمام هیچ رفرمی در کار نبود. وقتی حزب‌الله و سایر گروهها تروریستی جان مردم بیگناه را میگرفتند هیچ رفرمی در کار نبود و وقتی هفته گذشته به تانکرها در خلیج فارس حمله کردند هیچ رفرمی در کار نبود و وقتی یک پهپاد نظامی آمریکا را سرنگون کردند آن هم در هوای صاف و در آبهای بین‌المللی سرنگون کردند، هیچ رفرمی در کار نبود. تروریستها رفرم‌پذیر نیستند. برخی اوقات آقای وزیرخارجه و آقای رئیس‌جمهور ما باید واقعیت را قبول کنیم. واقعیت این است که آخوندها هرگز تغییر نمیکنند. آنها سلاح اتمی تولید خواهند کرد، آنها تروریسیم را گسترش خواهند داد. آنها هرگز دست از سر مردم ایران برنخواهند داشت. تغییر رژیم ایران ضروری است و همین الان هم ضروری است. امروز در هر روستای ایران، در هر بخشی از هر شهر، افرادی وجود دارند که جان خود را به خطر می‌اندازند با برپایی پوسترها، نقاشی شعارها، شرکت در تظاهرات، صدای خود را برای یک ایران آزاد به گوش رساندن. آمریکا، نظام جدیدی وجود دارد و آن خود مردم ایران هستند. برای پایان دادن به این استبداد و این حکومت ترور به ما بپیوندید. بگذارید ایران آزاد باشد. 

خطاب به دوستانمان در اروپا و سازمان ملل:

اگر ایران کشوری در اروپا بود شما آخوندها را تحمل نمیکردید، حکومت مذهبی، مرگ، زندان، اعدام، تروریسم، شما حتی یک دقیقه هم آن را تحمل نمی‌کردید. مردم ایران شایسته همان چیزی هستند که همه مردم شایسته آنند، یک کشور آزاد متعلق به خودشان.

 

 

همین چند سال پیش که به اینجا آمده بودم تا تأکید کنم سازمان مجاهدین نباید در لیست تروریستی آمریکا قرار گیرد با رئیس دفتر خانم کلینتون دیدار کردم که همینجا در محلی است که اکنون وزیر پمپئو در آن مستقر است. در میان صحبت‌هایمان دیگر نمی‌توانستیم صدای همدیگر را بشنویم. او مرا به لب پنجره برد؛ گفتم این سر و صدا چیست؟ او گفت، پایین را نگاه کن، اینها دوستان تو هستند! تصور کنید که امروز در وزارت خارجه با توجه به حضور همه شما چه چیزی به گوششان می‌رسد. متشکرم از حضورتان. هر کاری از دستم بر بیاید برای ترویج آرمان آزادی، آشتی و حقوق بشر انجام می‌دهم. برخی از شما راه درازی را آمده‌اید و امروز و بسیاری روزهای دیگر حاضر بوده‌اید. فداکاری کرده‌اید. هیچ‌کس به‌اندازه خانم رجوی برای آزادی مردم ایران قیمت نداده است. می‌خواهم بدانید: به همان میزان که به هر چیزی در عمرم متقاعد بوده‌ام، متقاعد هستم که همه ما به‌زودی روزی را بسا زودتر از آن‌چه تصور می‌کنید تجربه خواهیم کرد که یک روز صبح در حالی بیدار بشویم که مردم ایران کشور خود و آزادی و زندگی خود را پس می‌گیرند.

در این مبارزه صدایی بوده است که هرگز خسته نشده، هرگز نهراسیده و هرگز تغییر نکرده است. روی آینده مردم ایران متمرکز بوده، آن‌طور که ملوانان روی ستاره‌ها تمرکز می‌کنند. با تمام‌وجود او را ستایش می‌کنم و بسیار مفتخرم که به شما رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم رجوی را معرفی کنم.

سناتور توریسلی - نماینده کنگره آمریکا - تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸

سناتور توریسلی - نماینده کنگره آمریکا - تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸

 

 تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸

تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸

 

۱۷۲۰: امیر عمادی مجری برنامه تظاهرات واشنگتن:

  • تظاهرات واشنگتن از جانب جامعه ایرانیان از ۴۰ایالت آمریکا برگزار شده است.
  • ما در برابر وزارت‌خارجه آمریکا جمع شده‌ایم تا بگوئیم خواستار یک سیاست قاطع در مقابل ۴۰سال سرکوب و کشتار رژیم آخوندی هستیم.
  • رویارویی واقعی بین مردم ایران و رژیم سرکوبگر حاکم است.
  • ما در اینجا برای همبستگی با قیام مردم ایران جمع شده‌ایم. 
  • راه‌حل سرنگونی رژیم به دست مردم ایران است.
  • ما از آلترناتیو شورای ملی مقاومت و از طرح ۱۰ماده‌یی خانم مریم رجوی حمایت می‌کنیم.

علی عمادی - تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸

امیر عمادی - تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸

 

۱۷۱۵: ایرانیان آزاده در واشنگتن تظاهرات خود را با گرامی‌داشت سالگرد سی خرداد شروع کردند.

شعار تظاهرکنندگان:

  • دموکراسی آزادی با مریم رجوی
  • می‌جنگیم می‌رزمیم ایران رو پس می‌گیریم
  • خون شهیدانمان رنج اسیرانمان در تو گره می‌خورد رجوی قهرمان
  • پیام به جان جانان می‌جنگیم تا پایان
  • شیر همیشه بیدار رسیده وقت دیدار
  • فریاد هر ایرانی مرگ بر خامنه‌ای روحانی
  • خامنه‌ای بدونه به دست خلق ایران به‌زودی سرنگونه

 

تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸

تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸

تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸

تظاهرات ایرانیان در واشنگتن - ۳۱خرداد۹۸

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3ef28dd9-6c3e-4338-91ce-f6008d2a6c67"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات