728 x 90

قیام سراسری ، شماره ۱۳۰

پنجاه و نهمین شب قیام، تظاهرات و شعارهای شبانه در تهران و شهرهای مختلف

شورای ملی مقاومت ایران
شورای ملی مقاومت ایران

شورای ملی مقاومت ایران -سربرگ

قیام سراسری، شماره ۱۳۰

۵۹ امین شب قیام، تظاهرات و شعارهای شبانه در تهران و شهرهای مختلف

یکشنبه شب ۲۲آبان در پنجاه ونهمین شب قیام، مناطق مختلف تهران و شهرهای کشور شاهد تظاهرات شبانه بودند. در تهران در محله توانیر، جردن، گاندی، خیابان عباس پور، اکباتان، شهرزیبا و در مقابل بیمارستان دی و مشریه در تظاهراتهای شبانه شعار می‌دادند «مرگ بر خامنه‌ای»، «فقر و فساد گرونی میریم تا سرنگونی»، «مرگ بر حکومت بچه‌کش». در برخی مناطق نیروهای سرکوبگر به طرف تظاهر کنندگان گاز اشک‌آور شلیک کردند. در شهرزیبا جوانان دلیر به جنگ و گریز با مأموران پرداختند و شعار می‌دادند «آبان ماه خونه سیدعلی سرنگونه»، «آبان ماه تابان، دیکتاتوری به‌پایان».

 

در شهر ری نیز جوانان شورشگر بیلبورد بزرگ خامنه‌ای را به آتش کشیدند. در کرج در فلکه قائم، گلشهر و مهرشهر مردم با شعار «خامنه‌ای ضحاک، می‌کشیمت زیر خاک» و «بسیجی سپاهی داعشی ما شمایید» «مرگ بر دیکتاتور» «زن آزاده منم» دست به تظاهرات زدند. در بیرجند تظاهرات شبانه جوانان از میدان مادر تا دانشگاه پزشکی ادامه داشت. در ارومیه و بوکان جوانان شورشگر با برافروختن آتش ایجاد راهبندان کردند. در کرمان جوانان شجاع مجسمه دژخیم سلیمانی را به آتش کشیدند.

 

در سنندج پلاکاردی که بر روی آن نوشته شده بود «خامنه‌ای به پایان سلام کن» از پل علوم پزشکی آویزان کردند. در پیرانشهر جوانان شورشگر یک پایگاه بسیج و در آستارا بنر بزرگ خامنه‌ای را به آتش کشیدند. در اراک شعارهای «مرگ بر خامنه‌ای» و «مرگ بر دیکتاتور» از ساختمانها طنین‌انداز بود.

در روز یکشنبه در اصفهان بازنشستگان فولاد دست به تظاهرات زده و شعار می‌دادند «فقط کف خیابون به‌دست میاد حقمون». در تهران در حرم عبدالعظیم تصویر منحوس خامنه‌ای به آتش کشیده شد.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۳آبان ۱۴۰۱ (۱۴ نوامبر ۲۰۲۲)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7a4cdc46-8891-436e-965e-f4897e523564"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات