728 x 90

پنجاه‌ودومین روز حمله روسیه به اوکراین - احتمال حملات هسته‌یی و شیمیایی + عکس

تصویری از رزمناو مسکوا که توسط موشکهای اوکراینی غرق شد
تصویری از رزمناو مسکوا که توسط موشکهای اوکراینی غرق شد

آخرین تحولات اوکراین

رویترز - صدای انفجارها در کی‌يف و شهر غربی لویو اوایل روز شنبه به صدا درآمد، شهردار پایتخت اوکراین گفت که امدادگران و پزشکان در محل انفجار در حومه شهر مشغول کار هستند.

رویترز - اوکراین اعلام کرد که در تلاش برای شکستن محاصره روسیه از ماریوپل است زیرا درگیریها در اطراف بندر کلیدی این کشور و کارخانه‌های عظیم فولاد ایلیچ که به‌گفته روسیه در دستان این کشور اس ادامه دارد.

رویترز - زلنسکی گفت تا ۳۰۰۰سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه کشته شده‌اند و ۱۰۰۰۰نفر نیز در هفت هفته جنگ مجروح شده‌اند.

رویترز - به‌گفته منابع، نخست‌وزیر اوکراین، دنیس شمیحال و مقامات ارشد مالی در نشست هفته آینده صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی در واشنگتن شرکت خواهند کرد و با G۷ و سایر مقامات دیدار خواهند کرد که اولین فرصت حضوری از این دست در جنگ است.

رویترز - واشنگتن پست نوشت: زلنسکی از بایدن خواسته است که روسیه را در کنار کره شمالی، کوبا، ایران و سوریه به‌عنوان «دولت حامی تروریسم» معرفی کند. سخنگوی کاخ‌سفید گفت: ما به بررسی همه گزینه‌ها برای افزایش فشار بر پوتین ادامه خواهیم داد.

رویترز - بزرگترین فولادساز اوکراین، متین وست، به رویترز گفت که هرگز تحت اشغال روسیه فعالیت نخواهد کرد و اوکراین دسترسی به ۳۰ تا ۴۰درصد ظرفیت تولید متالورژی خود در ماریوپول را از دست داده است.

رویترز - زلنسکی گفت: موفقیت‌های ارتش ما در میدان نبرد واقعاً قابل‌توجه و از نظر تاریخی قابل‌توجه است. اما آنها هنوز برای پاکسازی سرزمین ما از اشغالگران کافی نیستند، ما آنها را بیشتر شکست خواهیم داد.

رویترز - واشنگتن پست به‌نقل از منابع گفت: زلنسکی از بایدن خواست روسیه را «حامی دولتی تروریسم» معرفی کند.
رویترز - فرماندار منطقه میکولایف اوکراین می‌گوید از مهمات خوشه‌یی استفاده شده است.
رویترز - آمریکا معتقد است کشتی غرق شده روسیه مسکوا توسط ۲موشک اوکراینی مورد اصابت قرار گرفته است.
رویترز - وزارت دفاع اوکراین گفت که روسیه برای اولین بار از بمب‌افکنهای دوربرد برای حمله به شهر بندری ماریوپل در محاصره استفاده کرده است و اکنون درگیریهای خیابانی در آنجا جریان دارد.
رویترز - واشنگتن پست گزارش داد، روسیه به آمریکا هشدار داده است که اگر واشنگتن به تسلیح اوکراین ادامه دهد، «عواقب غیرقابل پیش‌بینی» در پی خواهد داشت.

پلیس اوکراین روز جمعه اعلام کرد که پس از عقب‌نشینی نیروهای روسیه از شمال این کشور اجساد بیش از ۹۰۰شهروند غیرنظامی در منطقه حومه کی‌یف کشف شده است که بیشتر آنها به ضرب گلوله کشته شده‌اند.

 

احتمال استفاده روسیه از سلاحهای هسته‌یی و شیمیایی

رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه (۲۶ فرودین) در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار "سی.ان.ان" در دفتر خود در کی‌یف گفت پوتین می‌تواند به سلاحهای هسته‌یی یا شیمیایی روی بیاورد زیرا برای جان مردم اوکراین ارزشی قائل نیست. آقای زلنسکی خاطرنشان کرد: «نه تنها من، همه دنیا و همه کشورها باید نگران باشند زیرا ممکن است اطلاعات واقعی نباشد، اما می‌تواند حقیقت باشد».

زلنسکی در ادامه تأکید کرد "نباید ترسید اما باید آماده بود".

 

کمک یک میلیاردی آلمان به اوکراین

تاگس‌شاو، وب‌سایت کانال یک تلویزیون آلمان (ARD) روز جمعه، (۲۶ فروردین) اعلام کرد اولاف شولتز با افزایش کمکهای نظامی آلمان به کشورهای مختلف به میزان ۲میلیارد یورو موافقت کرده است. استودیوی مرکزی ARD می‌گوید به اطلاعاتی دست‌یافته که مطابق آن بیش از یک میلیارد یورو از این کمک‌ها به اوکراین اختصاص دارد. بنابراین گزارش، اوکراین می‌تواند با این کمک‌ها تسلیحات مورد نظر خود را در هماهنگی با آمریکا و هم‌پیمانانش بخرد.

 

جنگ در اوکراین تا ماهها ادامه خواهد یافت

چندین مقام آگاه آمریکایی به شبکه خبری «CNN» خبر دادند که پیش‌بینی مدت عملیات نظامی روسیه در خاک اوکراین سخت است. آنها هم‌چنین اظهار داشتند، با توجه به شرایط کنونی بعید است ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه موفق به تحقق برنامه‌هایش در اوکراین از طریق نظامی شود. با این حال این مقامات تأکید کردند، پوتین تا وقتی که متحمل شکست نظامی نشود به مذاکرات جدی تن نخواهد داد. جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا نیز پنجشنبه گذشته گفته بود که جنگ روسیه و اوکراین تا ماه‌ها و یا بیشتر ادامه خواهد داشت.

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 0

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 1

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 2

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 3

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 4

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 5

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 6

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 7

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 8

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 9

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 10

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 11

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 12

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 13

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 14

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 15

تصاویری از حمله روسیه به اوکراین - 16
 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/84d1a057-cc04-4af7-bd8f-920d685acef4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات