728 x 90

پنتاگون اعلام کرد جنگنده‌های آمریکا ۲مرکز مربوط به سپاه پاسداران را در سوریه بمباران کردند

جنگنده آمریکا
جنگنده آمریکا

پنتاگون امروز جمعه ۵آبان اعلام کرد جنگنده‌های آمریکا ۲مرکز مربوط به سپاه پاسداران را در سوریه بمباران کردند.

وزیر دفاع آمریکا ژنرال لوید آستین درباره حملات نظامی آمریکا در شرق سوریه به پایگاههای سپاه پاسداران و گروه‌های وابسته به آن بیانیه‌یی صادر کرد.

در بیانیه پنتاگون آمده است: امروز به دستور رئیس‌جمهور بایدن، نیروهای ارتش آمریکا به دو تأسیسات در شرق سوریه که توسط سپاه پاسداران و گروه‌های وابسته به آن استفاده می‌شود، حملاتی دفاعی انجام دادند.

 این حملات دقیق دفاع شخصی پاسخی به یک سری حملات مداوم و عمدتاً ناموفق علیه پرسنل آمریکایی در عراق و سوریه توسط گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت رژیم ایران است که در ۱۷ اکتبر آغاز شد.

رژیم ایران می‌خواهد دست خود را پنهان کند و نقش خود را در این حملات علیه نیروهای ما انکار کند. ما به آنها اجازه نمی‌دهیم.

 اگر حملات نیروهای نیابتی رژیم ایران علیه نیروهای آمریکایی ادامه یابد، ما در انجام اقدامات لازم بیشتر برای محافظت از افراد خود تردید نخواهیم کرد.

 

خبرگزاری آسوشیتدپری به‌نقل از پنتاگون خبر داد که بامداد امروز جنگنده‌های آمریکا ۲مرکز مربوط به سپاه پاسداران را در سوریه بمباران کردند.

پنتاگون تأکید کرده است که حمله به‌مراکز سپاه پاسداران در تلافی حمله پهپادی و موشکی علیه پایگاههای آمریکا صورت گرفته است. در حملات شبه‌نظام وابسته به‌رژیم ایران علیه پایگاهها و پرسنل آمریکا که از اوایل هفته آغاز شد، شماری از پرسنل آمریکایی مجروح شدند و یک پیمانکار آمریکایی جان خود را از دست داد.

آسوشیتدپرس افزود: یک مقام ارشد آمریکا گفت حملات انبارهای اسلحه و مهمات وابسته به‌سپاه را هدف قرار دادند. هنوز هیچ ارزیابی از خسارات و تلفات وارده در دست نیست.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/4e909383-152b-4f0a-9e88-10f0acaea352"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات