728 x 90

پمپئو: دیپلماتهای ایرانی در واقع عوامل ترور هستند

مسعود مولوی وردنجانی
مسعود مولوی وردنجانی

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا چهارشنبه شب ۱۳ فروردین ۹۹ درباره ترور یکی از جدا شدگان رژیم گفت: گزارشات مربوط به دست داشتن دیپلماتهای رژیم ایران در قتل مخالف ایرانی در ترکیه نگران‌کننده است، اما این‌گونه کارها بخشی از وظایف آنان است.

وزیر خارجه آمریکا در توئیتر خود نوشت: «دیپلماتهای ایرانی در واقع عوامل ترور هستند. آنها مرتکب ترورها و انفجارهای زیادی در اروپا در طی چند دهه گذشته شده‌اند.»

 

قابل ذکر است که خبرگزاری رویترز روز جمعه گذشته، به‌نقل از دو تن از مقامات عالیرتبه ترکیه اعلام کرد:

افسران وزارت اطلاعات ایران که در کنسولگری این رژیم در ترکیه کار می‌کنند؛‌ در نوامبر گذشته به‌دنبال کشتن یکی از جداشدگان از رژیم ا یران بودند؛ او به رهبران سیاسی و نظامی رژیم ایران انتقاد کرده بود.

مقامات ترکیه گفتند: مسعود مولوی وردنجانی، یکی از مخالفان رژیم ایران در ۱۴نوامبر ۲۰۱۹ در خیابانی در استانبول پس از نزدیک، به یک سال بعد از این‌که او ایران را ترک کرده بود، با شلیک چند گلوله به‌قتل رسید.

 

خبرگزاری رویترز از قول مقام ترکیه گفت: پس از این حادثه، یک فرد مسلح مشکوک، به‌قتل مخالف ایرانی و چند نفر دیگر از جمله اتباع ترکیه و ایران طی چند هفته گذشته دستگیر و بازداشت شدند.

آنها اعتراف کردند: به دستور دو تن از افسران وزارت اطلاعات ایران،[شاغل] در کنسولگری ایران این کار را انجام داده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1b2ee274-2caf-4cad-91aa-027f14d52259"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات