728 x 90

پمپئو: ما خطر توطئه‌های تروریستی رژیم ایران در اروپا را دیده‌ایم

پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا
پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه با رادیو اروپای آزاد تأکید کرد: «رژیم ایران تهدید واقعی علیه اروپاست. ما کارهایی را که این رژیم در اروپا کرده است دیده‌ایم، ما توطئه‌های آدم‌کشی آنها را دیده‌ایم. برای هیچ کشور اروپایی معقول نیست که از یک رژیم مجهز به سلاح حمایت کند. چنین چیزی قابل فهم نیست. در ۲۷ مهر تحریم‌ها علیه رژیم ایران به اتمام می‌رسد. دولت قبلی آمریکا این توافق را با رژیم ایران کرده بود که ما از آن متأسفیم. ولی دنیا اکنون باید حول این موضوع متحد شود».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «به‌نظر من اروپا به درستی اهمیت این موضوع را دریافته است و من امیدوارم که آنها در شورای امنیت به همین شیوه رأی دهند. قطعنامه‌یی که ما پیشنهاد کرده‌ایم فقط خواستار تمدید تحریم‌های کنونی است. این یک قطعنامه صریح و ساده است. ما مصمم هستیم که این قطعنامه پیروز شود. ما می‌دانیم که اروپایی‌ها در نگرانی ما نسبت به پیآمد دست یافتن رژیم ایران به سلاحهای بیشتر سهیم هستند. راه برای رسیدن به این‌که رژیم ایران به تسلیحات دست پیدانکند، ساده است. فقط باید هنگام رأی‌گیری در شورای امنیت رأی مثبت داد. در آن صورت رژیم ایران دیگر نمی‌تواند به آن سلاحها دست پیدا کند». ( سایت وزارت‌خارجه آمریکا ۲۲مرداد)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f487ac67-ea08-49de-a2a3-ba05a47cf08b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات