728 x 90

پاسدار قالیباف: آژانس اتمی حق دسترسی به اطلاعات مراکز هسته‌یی را ندارد

آژانس بین‌المللی اتمی
آژانس بین‌المللی اتمی

پاسدار قالیباف، رئیس مجلس ارتجاع روز یکشنبه دوم خرداد در پاسخ به تذکر یک عضو مجلس در مورد پایان یافتن مهلت سه ماهه این آژانس برای دسترسی به اطلاعات مراکز هسته‌یی رژیم گفت از روز گذشته (اول خرداد) آژانس بین‌المللی اتمی حق دسترسی به اطلاعات مراکز هسته‌یی را ندارد.

این در حالی است که رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار است روز یکشنبه دوم خرداد در یک کنفرانس خبری شرکت کند. گفته می‌شود به احتمال زیاد توافق سه ماهه رژیم ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تمدید خواهد شد.

بر اساس توافق موقت سه ماه رژیم و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، دوربینهای این نهاد وابسته به سازمان ملل متحد در تأسیسات هسته‌یی ایران فعالیت خواهند کرد اما دسترسی به فیلمهای آنها تنها در صورتی ممکن است که تحریم‌های آمریکا علیه رژیم رفع شده باشد. رژیم آخوندی پیش‌تر تهدید کرده بود اگر آمریکا تحریم‌های ایران را رفع نکند، ذخایر این دوربین‌ها را پاک خواهد کرد.

مذاکرات بین نمایندگان رژیم و گروه ۱+۴ برای احیای توافق هسته‌یی برجام چندین هفته است که در وین اتریش در حال برگزاری است. آمریکا نیز به‌طور غیرمستقیم در این مذاکرات شرکت دارد.

پاسدار قالیباف گفته است مطابق قانون راهبردی مجلس، "ما مصمم هستیم این قانون اجرا شود."

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/47d66d33-dfba-4add-a3e1-3607675abf39"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات