728 x 90

پاسدار شمخانی از عادیسازی روابط با عربستان سعودی با میانجیگری چین خبر داد

پاسدار شمخانی
پاسدار شمخانی

پاسدار شمخانی دبیر شورای عالی امنیت رژیم از عادیسازی روابط با عربستان سعودی با میانجیگری چین خبر داد.

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس-تسنیم روز ۱۹ اسفند نوشت: «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت پس از امضای بیانیه مشترک سه جانبه میان جمهوری اسلامی، پادشاهی عربستان سعودی و جمهوری خلق چین در پکن گفت: «سفر بهمن‌ماه «رئیسی» به چین و گفتگوی «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین با رئیس‌جمهور کشورمان، بستر شکل‌گیری مذاکرات جدید و بسیار جدی میان هیأتهای ایران و عربستان سعودی را فراهم کرد».

وی اضافه کرد: «گفتگوهای انجام شده میان دو کشور صریح، شفاف، همه‌جانبه و سازنده بود. رفع سوءتفاهمها و نگاه رو به آینده در روابط تهران-ریاض، قطعاً توسعه ثبات و امنیت منطقه‌ای و افزایش همکاری کشورهای حوزه خلیج‌فارس و جهان اسلام را برای مدیریت چالشهای موجود به‌دنبال خواهد داشت».

او هم‌چنین گفت: پنج دور مذاکره اولیه انجام شده با عربستان سعودی که به میزبانی عراق و عمان انجام شد در دستیابی به توافق نهایی، مؤثر بود و از تلاش این دو کشور سپاس گزاری می‌کنم».

بر اساس توافق امضا شده، وزیران خارجه رژیم و عربستان سعودی ضمن ملاقات با یکدیگر، حداکثر ظرف دو ماه، زمینه‌های اجرایی تبادل سفرا و بازگشایی سفارتخانه‌ها و هم‌چنین سایر الزامات برای از سرگیری روابط را فراهم خواهند کرد.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/794aad7d-de36-4f3f-a995-26508323d39b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات