728 x 90

پاسدار شریعتمداری: مذاکره برای لغو تحریم‌ها آب در هاون کوبیدن است

پاسدار شریعتمداری
پاسدار شریعتمداری

به‌دنبال بازی موش و گربه رژیم در مذاکرات برجامی پس از واکنش منفی آمریکا به پاسخ رسمی رژیم، پاسدار شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان گفت: مذاکره برای لغو تحریم‌ها آب در هاون کوبیدن است و با جرأت می‌توان گفت که این مذاکرات راه به جایی نمی‌برد و می‌بینید که تاکنون از «ناکجا آباد»! بیرون نرفته است.
پاسدار شریعتمداری به خبرگزاری سپاه پاسداران(فارس ۱۳شهریور) گفت: چالش هسته‌یی ۲۰ساله نظام با آمریکا و اروپا به‌وضوح نشان می‌دهد که حریف نگران تولید سلاح هسته‌یی از جانب ایران نیست، بلکه از آن به‌عنوان بهانه‌ای برای تحریم‌ها استفاده می‌کند و از آنجا که تحریم‌های اقتصادی تقریباً تنها اهرم باقیمانده در دست آمریکا برای مقابله با نظام است، هرگز از آن دست نخواهد کشید.
وی افزود: به‌عنوان مثال یکی از موارد اختلاف تأکید نظام بر تضمین آمریکا مبنی بر پایبندی به تعهداتش است و آمریکا با صراحت اعلام می‌کند که تضمین نمی‌دهد! خُب! این چه توافقی است که طرف مقابل حاضر نیست درباره عمل به تعهداتش تضمین بدهد؟! وقتی آمریکا اعلام می‌کند که حاضر نیست برای عمل به تعهداتش تضمین بدهد، با صراحت اعلام کرده است که اهل توافق نیست! یعنی مذاکره می‌کنیم که توافق نکنیم؟!
نماینده خامنه‌ای در کیهان در ادامه گفت: نگاهی به چالش ۲۰ساله بیندازید! انگار شرح وظیفه و دستورالعملی که برای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تعریف شده است، پیشگیری از صنعت هسته‌یی نظام، بازرسی‌های فراگیر از مراکز نظامی به بهانه فعالیت هسته‌یی اعلام نشده! و ارائه اطلاعات نظامی ایران به آمریکا، اسرائیل و برخی از کشورهای اروپایی است.
شریعتمداری در سوزش از بازرسی‌های آژانس انرژی اتمی افزود: به‌گفته اسلامی، صنعت هسته‌یی ایران کمتر از ۲درصد از ظرفیت هسته‌یی جهان را تشکیل می‌دهد اما ۲۵درصد از بازرسی‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران اختصاص یافته است!
وی افزود: چاره خروج از NPT است. بیشترین فشار آژانس روی ایران متمرکز شده است و در همان حال هند، پاکستان و کره شمالی دارای سلاح اتمی هستند و عضو NPT هم نیستند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/81e0d55b-559e-47ef-8065-da9007d7b903"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات