728 x 90

پاسدار شریعتمداری: ترامپ و بایدن هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند

دونالد ترامپ - جو بایدن
دونالد ترامپ - جو بایدن

شریعتمداری، گردانندهٔ کیهان خامنه‌ای روز ۹فروردین در گفتگو با باشگاه خبرنگاران بسیجی گفت: ترامپ و بایدن هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. برجام یک کلاه بسیار گشاد بود که بر سر نظام گذاشته شد. بایدن در آن زمان معاون اوباما بود و ۴۰درصد تحریم‌هایی که از ابتدای انقلاب تاکنون علیه ما اعمال شده، در دوران اوباما اتفاق افتاد.

شریعتمداری درباره تفاوت رویکرد ترامپ و بایدن هم گفت: این دو هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند؛ اولاً که معتقدم که خود برجام یک کلاه بسیار گشاد بود که بر سر (نظام) گذاشته شد. بایدن در دوران اوباما سمت معاون او را برعهده داشته و در دوران دموکراتها مسئولیت‌های زیادی را برعهده داشته است. علاوه بر این در یک ارزیابی کلی شاهد این هستیم که چهل درصد تحریم‌هایی که از ابتدای انقلاب تاکنون برضد ما اعمال شده در دوران اوباما اتفاق افتاده است و قطعنامه ۱۹۲۹ که مادر تحریم‌هاست در دوران ریاست‌جمهوری اوباما وضع شد، تحریم ایسا، کاتسا و ویزا همه تحریم‌هایی هستند که در دوران اوباما تصویب شده‌اند؛ اما برخی از دوستان دولت در تلاش هستند تا این‌گونه القا کنند که این تحریم‌ها در دوران ترامپ تصویب شده و در صددند تا ناکارآمدی خود را گردن دیگران بیاندازند؛ در حالی که این کار نیست.

پاسدار شریعتمداری افزود: این‌که سیف رئیس سابق بانک مرکزی گفته بود که دستاورد برجام برای ما تقریباً هیچ بود در زمان اوباما گفته شد و یا این‌که وقتی به هواپیمای ظریف یک باک بنزین داده نمی‌شود برای آن زمان است و یا این‌که گفته که ما حتی در انگلیس نمی‌توانیم یک حساب بانکی باز کنیم برای زمان اوبا ماست. می‌بینیم که در این زمینه تفاوتی بین اوباما و ترامپ وجود ندارد. بلینکن وزیر خارجه‌شان هم با صراحت اعلام کرده است که تفاوتی بین این دو وجود ندارد. تازه علاوه بر تحریم‌هایی که در آن زمان بوده برخی تحریم‌های هوشمند هم باید به آن اضافه شود.

شریعتمداری گفت: دوستانی که ادعا دارند بایدن و ترامپ با هم متفاوت هستند باید مستند صحبت کنند و به‌صورت کلی صحبت نکنند. باید دلیل بیاورند که چه تفاوتی بین ترامپ و بایدن وجود دارد. خود بایدن مدعی است که هیچ تفاوتی بین این دو وجود ندارد، اما متأسفانه باید دید چرا برخی هستند که مسائل داخل کشور را به آمریکا و ورود بایدن گره زده‌اند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/03cbe671-d42b-4a12-8993-b89215ef0c7a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات