728 x 90

۸آبان

پاریس - میدان ریپابلیک - تظاهرات ایرانیان آزاده با شعارهای مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر

مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر
مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر

پاریس - میدان ریپابلیک - تظاهرات ایرانیان آزاده با شعارهای مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر - ۸آبان

تجمع و تظاهرات هموطنان در پاریس در همبستگی با قیام مردم ایران

میدان جمهوری ـ یکشنبه ـ ۸آبان۱۴۰۱

عزیز ماملی ـ انجمن کردهای مقیم فرانسه:

در میان این قربانیان، کردها و بلوچ ها هدف سخت‌گیری خاص سپاه و بسیجیان قرار دارند. در روزهای اخیر، دهها کرد و دهها بلوچ کشته شده‌اند.

شهرهای کردستان، در محاصره قرار گرفته‌اند کل منطقه نظامی شده است. به دستور رهبر رژیم سرکوب به‌طور فزاینده‌یی خونین است. روز گذشته فرمانده سپاه پاسداران به‌ویژه تظاهر کنندگان را با تشدید گفتمان نظامی سرکوبگرانه خود، مورد تهدید قرار داد. علاوه بر این، دسترسی به اینترنت، به‌ویژه به شبکه‌های اجتماعی، هم‌چنان مسدود است، که نشان‌دهنده تمایل به خفه کردن خواسته‌های جوانان است. با وجود این تهدید مرگبار، تظاهر کنندگان هم‌چنان به مردود دانستن این رژیم تئوکراتیک ادامه می‌دهند بدون این‌که خواهان رژیم سلطنتی بشوند. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که واکنش نشان دهد و صرفاً به محکوم کردن سرکوب بسنده نکند. زمان حمایت از جوانان انقلابی فرا رسیده است. یک اقدام ملموس، فراخواندن سفیران و اخراج دیپلماتهای ایرانی در مأموریت از جمله در فرانسه خواهد بود.

 

سیلوی بریکو ـ عفو بین‌الملل:

سلام، سلام به همه، در میدان جمهوری. امروز چشمگیر است. ما زیادیم، خیلی ممنون. . من فکر می‌کنم می‌توان گفت میلیون‌ها نفر در سراسر جهان بار دیگر در خیابان‌ها آمده‌اند تا از زنان و مردان ایرانی در درخواست عدالت و آزادی حمایت کنند. ما اینجا هستیم تا از آنها در خشمشان از سرکوب خونینی که دهها سال در معرض آن بوده‌اند و باید پایان یابد، حمایت کنیم.

و شما بهتر و حتی بهتر می‌دانید که (مردم ایران) تغییرات سیاسی و اجتماعی رادیکال را به نفع حمایت از حقوق و آزادیهای بشر پیش می‌برند. ندای ایرانیان صریح است و باید شنیده و حمایت شود.

آنها می‌خواهند این انقلاب همان انقلابی باشد که به این رژیم سرکوبگر پایان می‌دهد و آزادی و برابری بین‌المللی را به ارمغان می‌آورد.

همراه با شما عفو بین‌الملل اینجا است تا از آنها حمایت کند و از فرانسه و جامعه بین‌المللی بخواهد اقدام کنند. .

 

الیزابت نیکولو ـ انجمن زنان:

از سال۱۹۷۹ یعنی به‌مدت ۴۳سال همبستگی و در کنار زنان ایران بودن را قطع نکردیم و ما امروز بی‌نهایت مفتخر و خوشحالیم که با وجود اختناق ما با هم نیروهای دمکراتیک بر اختناق ملاها پیروز می‌شویم.

 

فیلیپ بوریاچی ـ عضو شورای منطقه‌ای ایل دوفرانس:

وقتی شاهد یک کشتار دسته‌جمعی در کشوری هستیم که توسط یک حکومت، توسط یک دیکتاتوری، توسط دولتی که مردان و زنان و به‌ویژه زنان را از تفکر باز می‌دارد، از آموزش باز می‌دارد و از آزادی دور می‌سازد، دموکراسی ما باید سفیرش را احضار می‌کرد. این حداقل است، درست است؟! با کمال تواضع، به‌عنوان یک عضو ساده شورای منطقه‌ای، به‌عنوان صدای شورای منطقه، من متقاعد شده‌ام که هر گروه سیاسی که باشیم، نمی‌توانیم این را بپذیریم. من از رئیس‌جمهور می‌خواهم دخالت کند، آقای امانوئل ماکرون، ضامن قانون اساسی ما، ضامن شعارهای شرافت ما، می‌خواهم. آزادی، برابری، برادری، آزادی، برابری، برادری. آقای رئیس‌جمهور، حداقل این است که دست از شریک جرم آخوندها بودن برداریم.

 

فرانسوا بشیو ـ معاون شهردار منطقه ۱۹:

اکنون چندین دهه است که مردم شجاع ایران زنان ایرانی در خط مقدم، جوانان ایرانی و همه مردم با شجاعت با این دیکتاتوری می‌جنگند. دیکتاتوری که می‌کشد. ما از ماکرون می‌خواهیم که به همدستی با ملایان تهران خاتمه بدهد. ما باید به روابط اقتصادی با دیکتاتوری اسلامی آخوندهای تهران پایان دهیم و باید به مردم ایران کمک کنیم به‌قیام شجاعانهٔ خود ادامه دهند. اما قیام، انقلاب اینجا اتفاق نمی‌افتد در تهران اتفاق می‌افتد. در شهرهای ایران انجام می‌شود اما با حمایت جامعه جهانی و با حمایت همه کسانی که در جهان به حقوق‌بشر پایبند هستند، موفق خواهد شد.

 

ماری کریستین ورژیا ـ معاون لیگ حقوق بشر:

ما همگی خوشحالیم که امروز بین شما هستیم و بینیم همه اینهایی را که در کنار ما هستند. ما این هفته هفتمین هفته این تظاهرات را شروع می‌کنیم و هم‌چنین هفتمین هفته خشونت ها را. از زمان مرگ مهسا... سازمانهای دفاع از حقوق‌بشر و آزادیها خواستار یک تحقیق بین‌المللی مستقل هستند در مورد آنچه که بی‌تردید می‌توانیم بگوییم که یک قتل بوده است.

زنان ایرانی ایرانی تصویر خود را در آنچه که من یک جنایت توصیف می‌کنم، دیدند.

ما اینجا هستیم تا از جامعه بین‌المللی بخواهیم و از اتحادیه اروپا بخواهیم که این سرکوب را محکوم کند و خواستار مجازاتها بشویم و به‌خصوص از فرانسه که فعلاً فقط زیرلب صحبت می‌کند و پشت اتحادیه اروپا قایم شده است. برخلاف دیگر اعضای اتحادیه اروپا.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/a7c4606e-70fe-4ac3-81fb-a8d672a867e1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات