728 x 90

پارلمان لیتوانی سپاه پاسداران را به‌عنوان سازمان تروریستی معرفی کرد

پارلمان لیتوانی
پارلمان لیتوانی

پارلمان لیتوانی، معروف به سایماس، با تصویب یک قطعنامه، سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کرد. این قطعنامه روز پنجشنبه ۱۲مهر ۱۴۰۳ به‌اتفاق آرا و با ۶۰ رأی موافق، بدون هیچ رأی ممتنع و مخالف به تصویب رسید.

در این قطعنامه تأکید شده است که «سپاه پاسداران یک سازمان تروریستی است و فعالیت‌های آن تهدیدی برای امنیت و ثبات بین‌المللی به‌شمار می‌آید». هم‌چنین، این سند حملات پهپادی و موشکی رژیم ایران علیه اسراییل در آوریل و اکتبر ۲۰۲۴ را محکوم کرده و همکاری با گروه‌های تروریستی از جمله حماس، حزب‌الله و جهاد اسلامی فلسطین را نیز نکوهش می‌کند.

علاوه بر این، قطعنامه به رفتارهای رژیم ایران در گروگان‌گیری اتباع کشورهای ثالث و استفاده از آن به‌عنوان اهرم‌های سیاسی اشاره کرده و می‌گوید که از زمان انقلاب ۱۹۷۹، حکومت کنونی ایران به روش‌های غیردموکراتیک بر سرکار آمده و به مدت بیش از ۴۰ سال سیاست‌های تبعیض‌آمیز و سرکوبگرانه‌ای را علیه زنان و حقوق شهروندان خود به اجرا گذاشته است.


در این قطعنامه آمده است که ایران و روسیه به‌طور سیستمی اتباع کشورهای ثالث را به‌عنوان گروگان می‌گیرند و مطالبات سیاسی را برای دولتهای خود مطرح می‌کنند... . .

بر اساس این سند، از زمان انقلاب ۱۳۵۷، حکومت کنونی ایران به روشی غیردموکراتیک قدرت را در دست گرفت و برای بیش از ۴۰ سال سرکوب سیستماتیک، سیاست‌های تبعیض‌آمیز علیه زنان و نقض حقوق شهروندان خود از جمله سرکوب معترضان در سال ۲۰۲۲ انجام داده است... .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cca0463f-c6d2-489c-895a-c625480d7103"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات