728 x 90

پارلمان سوئیس - بیانیه پارلمانترها با اکثریت آرا، حمایت از قیام مردم ایران و فراخوان به توقف سرکوب وحشیانه قیام کنندگان

پارلمان سوئیس
پارلمان سوئیس

پارلمان سوئیس

بیانیه پارلمانترها با اکثریت آرا

حمایت از قیام مردم ایران و فراخوان به توقف سرکوب وحشیانه قیام کنندگان

 

پارلمان سوئیس روز دوشنبه ۸اسفند با اکثریت آرا بیانیه‌یی را تصویب کرد که طی آن خواستار توقف فوری خشونت رژیم آخوندی علیه اعتراض کنندگان در ایران شد. این بیانیه با ۱۰۷ رأی موافق به تصویب رسید.

پارلمان سوئیس خواهان آزادی بی‌قید و شرط تمامی زندانیان سیاسی و لغو مجازات اعدام شد. این بیانیه هم‌چنین از دولت سوئیس می‌خواهد کلیه تحریم‌های اعمال شده اتحادیه اروپا علیه رژیم آخوندی را بپذیرد و در ارتباط با این تحریم‌ها، به مسئولیت خود به‌عنوان یک مرکز تجاری مهم مالی و کالایی در سطح جهان عمل کند.

در این بیانیه هم‌چنین آمده است:

پارلمان سوئیس از قطعنامه ۲۴نوامبر ۲۰۲۲ شورای حقوق‌بشر ملل متحد برای تشکیل کمیته حقیقت‌یاب در مورد نقض حقوق‌بشر در ایران قدردانی کرد

این پارلمان، به‌عنوان یک نهاد قانونگذار سوئیس نقض حقوق‌بشر، به‌ویژه نقض حقوق زنان توسط رژیم ایران را غیرقابل قبول و دهشتناک دانست. در این بیانیه اعلام شده است: شهروندان ایرانی فقط در یک سیستم دموکراتیک که به حقوق‌بشر احترام می‌گذارد، می‌توانند زندگی مستقل و آزادی داشته باشند.

(سایت پارلمان سوئیس ۸اسفند)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/50fcf422-1ef1-48c2-aeea-79d0fb9d75ac"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات