728 x 90

پارلمان انگلستان: جلسه گفتگو با وزیر خاورمیانه و مسئول در امور ایران درباره توطئه تروریستی رژیم و محاکمه اسدالله اسدی

پارلمان انگلستان - جلسه گفتگو با وزیر خاورمیانه و مسئول در امور ایران درباره توطئه تروریستی رژیم
پارلمان انگلستان - جلسه گفتگو با وزیر خاورمیانه و مسئول در امور ایران درباره توطئه تروریستی رژیم

روز چهارشنبه ۱۹آذر در مجلس عوام انگلستان جلسهٔ گفتگوی پارلمانی پیرامون رابطه انگلستان با رژیم به‌مدت یک ساعت و نیم برگزار شد. در این جلسه نمایندگان پارلمان از احزاب مختلف و جیمز کلورلی وزیر خاورمیانه و مسئول در امور ایران شرکت داشتند.

الن اسمیت سخنگوی حزب ملی اسکاتلند (اس ان پی) و کاترین وست سخنگوی حزب کارگر، دیوید ایمس، استیو مک کیب، جیم شانون و ایان پیزلی نماینده مجلس عوام از ایرلند شمالی در این جلسه شرکت داشتند. سایر نمایندگان شرکت‌کننده عبارت بودند از جان هاول، جک لوپرستی استیون کرب، کریس کلارکسون، عمران احمد خان، آنتونی هیگین باتوم، برندون کلارک اسمیت، کریستین ویک فورد، روبرت لارگان، جاناتان گولیس از حزب محافظه‌کار و جانت دیبی نماینده حزب کارگر.

در این جلسه، دیوید ایمس دربارهٔ ضرورت حمایت از شورای ملی مقاومت ایران و رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت خانم مریم رجوی صحبت کرد. او هم‌چنین اشاره کرد که ریاست هیأت انگستان را در گردهمایی ویلپنت به‌عهده داشته که هدف توطئه تروریستی رژیم بوده است.

دو نماینده دیگر، استیو مک کیب و این پیزلی نیز به توطئه تروریستی رژیم در ویلپنت و نقش دیپلمات تروریست رژیم، اسدی در آن پرداختند. جیم شانون در بارهٔ نقض حقوق اقلیت‌های مذهبی در ایران صحبت کرد.

تعداد زیادی از نمایندگان در این گفتگوی پارلمانی خواهان لیست‌گذاری سپاه پاسداران توسط انگلیس و قرار دادن ناقضین حقوق‌بشر و مسئولان سرکوب در رژیم در لیست تروریستی و مکانیزم مگنیتسکی شدند.

جیمز کلورلی وزیر خاورمیانه و مسئول در امور ایران گفت موضوع لیست‌گذاری را با توجه به حمایت گسترده‌یی که در میان احزاب مختلف وجود دارد قطعاً مورد بررسی قرار می‌دهند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b920d2f5-e81e-4399-9813-3b64980ef772"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات