728 x 90

پارلمان آذربایجان بیانیه مجلس رژیم ایران را محکوم کرد

پارلمان جمهوری آذربایجان
پارلمان جمهوری آذربایجان

به گزارش ترند آذربایجان، مورخ ۱۸ فروردین، مجلس ملی آذربایجان بیانیه مجلس رژیم ایران را به شدت محکوم کرده است. در این بیانیه، بی‌عدالتی و خیانتکاری مجلس رژیم آخوندی به نسبت آذربایجان به شدت مورد انتقاد واقع شده است.

 نمایندگان مجلس آذربایجان همچنین تأکید کرده‌اند که آذربایجان یک کشور مستقل است و نمی‌تواند به دستورات رژیم ایران عمل کند. در پایان بیانیه، مجلس رژیم ایران به عدم رعایت ارزشهای اسلامی و خیانت نسبت به اراضی آذربایجان متهم شده است.
بختیار علی اف، رئیس کمیته علمی و آموزشی مجلس ملی گفت: در طول ۳۰سال اشغال ارامنه آذربایجان، مقامات ایرانی هرگز درباره اقدامات ارمنستان در آذربایجان اظهارنظر نکرده‌ است. اما برعکس، روابط دیپلماتیک و همکاری نظامی با ارمنستان را گسترش داد.
وی خاطرنشان کرد: بیانیه ناعادلانه مجلس ایران توسط مردم آذربایجان به‌شدت محکوم است.
آذر باداموف نماینده مجلس گفت که رژیم ایران نمی‌تواند توسعه موفق و اقتدار رو به رشد آذربایجان را بپذیرد.
ایران نباید آذربایجان را ترغیب کند که چه کار کند. آذربایجان یک کشور مستقل است و می‌داند که چگونه با سایر کشورها روابط برقرار کند. خوب است مجلس ایران از اقدامات ضداسلامی و خیانتکارانه خود دست بردارد.
نظامی جعفروف یکی دیگر از نمایندگان مجلس نیز خاطرنشان کرد: موضع ایران از دیرباز شناخته شده است.
جعفروف گفت: ما موقعیت رژیم ایران را در زمان اشغال اراضی آذربایجان می‌دانستیم، هیچ کشور دیگری به اندازه رژیم ایران بدبینانه به ارزشهای اسلام خیانت نکرده است.

 

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b99b8e55-1416-454c-b1ec-f4a32a84b192"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات