728 x 90

ولیعهد عربستان سعودی رژیم را عامل حمله به نفتشکها دانست

محمد بن سلمان ولیعهد عربستان
محمد بن سلمان ولیعهد عربستان

به گزارش خبرگزاری فرانسه محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی رژیم ایران را متهم به حملات علیه دو نفتکش کرد و گفت: عربستان در تهاجم به هر تهدیدی علیه این کشور تردید نخواهد کرد.

او افزود« ما در این منطقه جنگ نمی‌خواهیم... ولی در مقابله با هر تهدیدی علیه مردم مان، حق حاکمیت‌مان و تمامیت ارضی و منافع حیاتی‌مان تردید نمی‌کنیم ».

محمد بن سلمان که با الشرق‌الأوسط مصاحبه می‌کرد گفت: رژیم ایران، به شیزوآبه بی‌احترامی کرد. در حالی که نخست‌وزیر ژاپن در تهران برای کاهش تنش رفته بود، رژیم ایران به دو نفتکش حمله کرد که یکی از آنها ژاپنی بود.

 

در همین حال وزیر انرژی عربستان خواستار پاسخ قاطع به تهدیدات علیه تأمین انرژی شد.

خالد الفالح وزیر انرژی عربستان سعودی خواستار پاسخی سریع و قاطع به تهدیداتی شد که تأمین انرژی، ثبات بازار و اطمینان خاطر مشتریان را هدف می‌گیرند.

وی انفجارهای اخیر را "اقدامی تروریستی علیه زنجیره‌های اصلی تأمین انرژی جهان" توصیف کرد.


عادل الجبیر، وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی یک روز بعد از حمله رژیم  آخوندی  به نفتکشها در آبهای عمان تاکید کرد عربستان سعودی با آمریکا اتفاق‌نظر دارد که رژیم ایران در حمله به دو نفتکش در دریای عمان نقش دارد. 
وی گفت: «دلیلی وجود ندارد که با مایک پمپئو، مخالف باشیم. ما با او اتفاق نظر داریم. رژیم  ایران در این مورد سابقه‌دار است. رفتارهای رژیم ایران منطقی نیست».

 

روز  ۲۲و۲۴خرداد شبه‌نظامیان حوثی وابسته به رژیم ایران فرودگاه «ابها» در عربستان سعودی را هدف حمله موشکی قرار دادند.
معاون وزیر دفاع عربستان  خالد بن سلمان،  گفت: «رژیم ایران تنها طرفی در منطقه است که با بی‌پروایی به‌دنبال تشدید اوضاع از طریق استفاده از موشکهای بالستیک و پهپادها برای هدف قرار دادن مستقیم تأسیسات غیرنظامی و غیرنظامیان بی‌گناه بوده است. او گفت ادامه مستقیم یا غیرمستقیم اقدامات رژیم ایران پیامدهای سهمگینی خواهد داشت».

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3d5bde04-6c06-462c-91e3-0d776ae4c59d"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات