728 x 90

وضعیت کرونا در جهان در ۲۴ساعت؟

کرونا در جهان
کرونا در جهان

بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلستان ورود این کشور به‌سومین دور قرنطینهٔ سراسری را اعلام کرد. تمامی مدارس در انگلستان تعطیل شدند. دولت از همهٔ شهروندان خواسته است که در خانه بمانند. بوریس جانسون در یک پیام تلویزیونی گفت: «هفته‌های پیش رو، سخت‌ترین هفته‌هایی خواهند بود که تاکنون داشته‌ایم». او افزود: «در حالی با شما صحبت می‌کنم که بیمارستانهایمان بیش از هر زمان دیگر از آغاز این پاندمی زیر فشار هستند».

روز دوشنبه ۱۵دیماه، انگلستان از ۵۸۷۸۴مورد ابتلای جدید خبر داد که بالاترین عدد مبتلایان در یک روز از ابتدای پاندمی تاکنون است. این هفتمین روز پیاپی بود که تعداد مبتلایان به‌بالای ۵۰هزار نفر رسید.

در عین‌حال نیم میلیون دوز واکسن آکسفورد-‌آسترازنکا (Oxford AstraZeneca) که هفتهٔ گذشته مجوز استفاده در انگلستان را دریافت کرد از روز دوشنبه در دسترس قرار گرفت.

نوع جهش یافتهٔ دیگری از ویروس کرونا در آفریقای جنوبی، کارشناسان را بسیار نگران کرده است. وزیر بهداری انگلستان در مصاحبه‌یی که روز دوشنبه انجام داد گفت که دولت انگلستان کلیهٴ پروازها از آفریقای جنوبی را به‌حال تعلیق درآورده است.

وزیر بهداری انگلستان افزود «این یک مشکل بسیار بسیار بزرگ است. حتی بزرگتر از مشکل ویروس جهش یافتهٔ انگلیسی».

هنوز آمار دقیقی از میزان تأثیرگذاری واکسنهای موجود بر این ویروسهای جهش‌یافته وجود ندارد. ولی اغلب کارشناسان معتقدند که هنوز می‌توان روی کارآیی واکسنها در این رابطه حساب کرد.

آلمان در حال بررسی به تعویق انداختن دور دوم واکسیناسیون افراد است تا بتواند تعداد بیشتری را از واکسیناسیون دور اول بهره‌مند کند. طبق دستورالعمل کمپانی‌های بایون‌تک و فایزر (BioNTech Pfizer) که سازندگان واکسن هستند فاصلهٔ زمانی بین دو دور تزریق بایستی حداکثر ۴۲روز باشد. اما اینک آلمان در حال بررسی احتمال افزایش این فاصله به‌منظور واکسیناسیون تعداد بیشتری از افراد است. دانمارک و پیش از آن، انگلستان چنین تصمیمی را اتخاذ کردند.

کمپانی‌های بایون‌تک و فایزر در یک بیانیهٔ مشترک اعلام کردند که شواهد آزمایشگاهی کافی برای تأیید این راه‌کار را در اختیار ندارند.

وزارت بهداشت آلبانی اعلام کرد با انجام ۱۲۸۱تست کرونا طی ۲۴ساعت ۱۸۵نفر جدید مبتلا به کرونا شناسایی شده ند و در همین روز ۶نفر دیگر به‌شمار قربانیان کرونا افزوده شده است.

ادی راما نخست‌وزیر این کشور در دیدار از اولین مرکز ایجاد شده برای واکسیناسیون کوید۱۹ در تیرانا گفت ما تحت هر شرایطی پروژهٔ واکسیناسیون را در هفتهٔ سوم ژانویه آغاز می‌کنیم.

در این مرکز که در یک استادیوم دایر شده است قرار است در هر ساعت ۶۰نفر واکسینه شوند. هم‌چنین قرار است در دو شهر دیگر این کشور نیز مرکز واکسیناسیون دایر شود.

آلبانی ۵۰۰هزار واکسن از شرکت فایزر خریداری کرده و قرار است بقیهٔ واکسنهای مورد نیاز برای تضمین برنامهٔ واکسیناسیون کشور را از منابع مختلف تأمین نماید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/80eac964-d969-4da1-aa5a-c9b5828d363b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات