728 x 90

وضعیت کرونا در اروپا طی ۲۴ساعت گذشته و تأثیر واکسن مدرنا بر گونهٔ جهش یافتهٔ آفریقای جنوبی

کرونا در جهان
کرونا در جهان

کنترلهای مرزی و محدودیتها و تدابیر قرنطینه در کشورهای مختلف اروپا ادامه دارد و در برخی از کشورها تشدید شده است.

کشور پرتغال تقریباً به‌طور کامل به‌حال تعطیل درآمده تا با شیوع فوق‌العاده سریع کرونا مقابله کند. کنترل در بنادر و فرودگاهها افزایش یافته و به‌جز موارد اورژانس پزشکی، فقط به‌ کسانی که به‌دلایل شغلی یا بازگشت به ‌کشور سفر کنند، اجازهٔ عبور داده می‌شود. مرز زمینی ۱۲۱۴کیلومتری پرتغال با اسپانیا برای اولین بار از اسفندماه گذشته، بسته شده است.

تنها ظرف ۲۴ساعت ۱۲هزار و ۴۳۵نفر جان‌باخته‌اند که با توجه به‌جمعیت ۱۰میلیونی این کشور، پرتغال را به ‌یکی از پرتلفات‌ترین کشورها به‌نسبت جمعیت تبدیل می‌کند.

اتریش و آلمان برای کمک به‌سیستم بهداشت پرتغال اعلام آمادگی کرده‌اند. اتریش که تاکنون بیمارانی از فرانسه، ایتالیا و مونته نگرو را پذیرفته، برای پذیرش بیماران پرتغالی هم اعلام آمادگی کرده است.

درحالیکه شمار جان‌باختگان کرونا در انگلستان از مرز ۱۰۶هزار هم عبور کرده، در این کشور واکسیناسیون به‌شدت ادامه دارد و تا به‌حال ۸میلیون نفر واکسینه شده‌اند که بالاترین میزان واکسیناسیون در بین کشورهای اروپایی است.

لیز تراس وزیر تجارت بین‌المللی انگلستان گفت این کشور در تأمین واکسن کرونا به‌کشورهای اتحادیهٔ اروپا کمک خواهد کرد مشروط بر این‌که به ‌برنامهٔ دولت انگلستان برای واکسینه کردن جمعیت این کشور لطمه نزند. از این پیش‌تر، دولت انگلستان گفته بود که کمک به ‌کشورهای اتحادیهٔ اروپا را بعد از تکمیل اولین مرحله واکسیناسیون در انگلستان انجام خواهد داد.

محققان شرکت مدرنا در همکاری با یک انستیتوی تخصصی، تحقیقات خود را در مورد تأثیر واکسن مدرنا بر گونهٔ جهش یافتهٔ آفریقای جنوبی تکمیل و نتایج آن را اعلام کردند. در این بررسیها مشخص شد که واکسن بر گونهٔ آفریقای جنوبی هم مؤثر است

انستیتوی ملی بهداشت در کوزوو طی هشداری به‌کلیهٴ شهروندان این کشور منطقهٔ بالکان اعلام کرد که اولین نمونه از گونهٔ جدید و جهش‌یافته ویروس کرونا در این کشور مشاهده شده است.

تیم متخصصان سازمان بهداشت جهانی، به‌بازدید از بازار غذایی در ووهان که گفته می‌شود اولین مرکز انتشار ویروس بوده پرداخت. این بازدید در میان تدابیر شدید امنیتی صورت گرفت و خبرنگاران اجازهٔ صحبت با تیم سازمان بهداشت جهانی را نداشتند. مقامات این سازمان اعلام کرده‌اند که هدفشان صرفاً کشف نحوه انتقال ویروس از حیوانات به‌ انسان است.

در آلبانی وزارت بهداشت اعلام کرد که طی ۲۴ساعت از ۳۱۴۴تست انجام شده ۸۷۶مورد معادل ۲۸درصد مبتلا به‌کرونا تشخیص داده شدند. در همین روز طبق آمار رسمی ۱۱تن به‌شمار جان‌باختگان کرونا افزوده شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/27a32266-7f64-480f-8915-27c110d25a5a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات