728 x 90

وضعیت بم هر روز بدتر و بدتر شده است!

زلزله بم
زلزله بم

۱۷سال پس از زلزله ویرانگر بم، مردم این شهر می‌گویند: «وضع بم در ۱۷سال گذشته بدتر و بدتر شده و رسانه‌های حکومتی اعتراف می‌کنند که۱۷سال پس از ۵دیماه۸۲، زلزله بم؛ هم‌چنان زخمی تازه است.

یک رسانه رژیم نوشت: «هنوز هم بم زخم زلزله را بر چهره دارد... در کوچه پس‌کوچه‌های بم تو می‌توانی رد پای زلزله را ببینی گویی هر سال۵ دیماه که می‌شود زلزله از بم عبور می‌کند و خرابی بر جای می‌گذارد.»

همین منبع حکومتی با تأکید بر این که شهر‌های پرجمعیت کشور در مجاورت گسل‌های فعال زلزله هستند، می‌افزاید: «همه خسارت‌های زلزله بم برای شهری بود که حدود ۱۰۰نفر جمعیت داشت. تکرار حالت مشابه زلزله بم، برای شهر‌هایی مانند تهران، تبریز، مشهد، کرمان، شیراز و اهواز که همگی در مجاورت گسل‌های فعال توسعه یافته‌اند و تا چند ده برابر بم جمعیت دارند، می‌تواند فاجعه‌بار باشد». (همدلی ۶دی)

رئیس سازمان مدیریت بحران رژیم درباره آمادگی شهر تهران برای وقوع زلزله اعتراف کرد: «بعید می‌دانم که تهران بیش از ۲۰درصد آمادگی برای وقوع زلزله را داشته باشد».

اسماعیل نجار در سالگرد زلزله بم گفت: «امروز پس از ۱۷سال که به بم می‌رویم هنوز می‌بینیم بازماندگان و کسانی که خانواده خود را در زلزله از دست داده‌اند از نظر روانی بسیار شکننده هستند».(ایلنا ۶دی)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/252682d5-978a-4aa5-b0c1-b7b93d19c200"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات