728 x 90

وزیر خارجه انگلستان: با آمریکا درباره تهدیدهای افزایش یافته رژیم ایران ارزیابی مشترکی داریم

جرمی هانت وزیر خارجه انگلستان
جرمی هانت وزیر خارجه انگلستان

جرمی‌هانت وزیر خارجه انگلستان امروز پنجشنبه ۲۶اردیبهشت گفت: من هفته گذشته مسأله ایران را با وزیر خارجه آمریکا در لندن بررسی کردم و مجدداً دوشنبه گذشته در بروکسل این مسأله را مورد گفتگو قراردادیم. ما هر دو در مورد تهدیدهای افزایش یافته توسط رژیم ایران برآورد مشترکی داریم. مثل همیشه ما با آمریکا از نزدیک همکاری می‌کنیم.

 

وزیر خارجه آمریکا روز ۲۶اردیبهشت۹۸ برای دیدار با وزرای خارجه کشورهای اروپایی، به جای مسکو به بروکسل سفر کرد.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، روز دوشنبه ۲۳اردیبهشت ۹۸ «جزئیات تهدیدهای رژیم ایران» را در اختیار مقامهای پیمان آتلانتیک شمالی- ناتو- قرار داد.

خبرگزاری رویترز، ضمن اعلام این خبر افزود: مقامهای آمریکایی در روزهای گذشته خبر دادند به‌خاطر دریافت اطلاعاتی در مورد تهدیدهای جدید از سوی رژیم ایران، موعد اعزام ناو هواپیمابر آبراهام لینکن به خلیج‌فارس را جلو انداخته‌اند و چند فروند بمب‌افکن بی- ۵۲نیز به منطقه فرستاده‌اند.

این مقام‌ها اشاره‌یی به نوع تهدیدات ایران نکرده‌اند ولی شبکه تلویزیونی سی.ان.ان چهارشنبه هفته گذشته در گزارشی از پنتاگون خبر داد «جابه‌جایی» موشکهای کوتاه‌برد ایران از جمله دلایل فرستادن تجهیزات نظامی آمریکا به خلیج‌فارس بوده است.

 

برایان هوک هماهنگ‌کننده اقدامات علیه رژیم آخوندی در وزارت‌خارجه آمریکا نیز در جمع خبرنگاران در بروکسل گفت: وزیر خارجه آمریکا به متحدان ما اطلاعاتی در مورد طرح‌ها و تهدیدهای رژیم ایران ارائه کرده است. وی در مورد فشار به رژیم ایران گفت، رژیم ایران فقط فشار اقتصادی و انزوای دیپلماتیک را می‌فهمد.

آنها برای چهل سال است که خشونت به سراسر خاورمیانه صادر می‌کنند. ما یک سیاست جدیدی را اتخاذ کرده‌ایم. زمان فرار رژیم ایران از مسئولیتش در حملات به پایان رسیده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/27e55f48-a860-42de-a8e8-9b3936ca3945"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات