728 x 90

هشدار آمریکا به عراق درباره شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران

مایک پمپئو
مایک پمپئو

خبرگزاری رویترز گزارش داد: مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عراق، به مقامهای این کشور پیرامون تهدیدات شبه‌نظامیان عراقی وابسته به رژیم ایران، علیه منافع آمریکا هشدار داده بود.

رویترز در گزارشی پیرامون این سفر به‌ نقل از دو مقام امنیتی عراق نوشت: یکی از دلایل سفر غیرمنتظره مایک پمپئو به عراق آن بوده است که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا متوجه شدند گروه‌های شبه‌نظامی شیعی در عراق موشکهای خود را در نزدیکی پایگاههای آمریکا مستقر کرده‌اند.

 

مایک پمپئو پیش از این هشدار داده بود در صورت حمله شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در عراقِ آمریکا پاسخ آن را به رژیم ایران در ایران خواهد داد.

 

یک مأمور امنیتی عراق به رویترز گفته است بر اساس اطلاعاتی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا برخی گروه‌های شبه‌نظامی اخیراً در «اقدامی مشکوک» دست به جابه‌جایی و سازمان‌دهی مجدد نیروهای خود زده‌اند.

هفته گذشته مایک پمپئو در سفری از پیش اعلام نشده به بغداد رفت و با عادل عبدالمهدی نخست‌وزیر عراق دیدار کرد.

مایک پمپئو در مصاحبه‌یی گفته بود هدف از سفر از پیش اعلام نشده او به عراق گفتگو با مقامهای عراقی درباره تهدیدهای رژیم ایران علیه منافع آمریکا در این کشور بود.

وزیر خارجه آمریکا به اسکای نیوز گفته بود تهدیدهای رژیم ایران می‌تواند تأسیسات آمریکا و همچنین مردان و زنانی را که در عراق در حال خدمت هستند به‌طور جدی به خطر بیاندازد و من می‌خواستم برای مقامهای عراق روشن کنم که آنها باید در امنیت باشند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e735e6e9-067c-4730-8f17-1e5720ddb24b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات