728 x 90

وزیر خارجه آمریکا: رژیم ایران (در قیام آبان) صدها و شاید هزاران نفر را کشته است

مایک پمپئو - عکس از آرشیو
مایک پمپئو - عکس از آرشیو

مایک پمپئو روز پنجشنبه ۲۸آذر۹۸ طی جلسه‌یی در ساختمان وزارت‌خارجه آمریکا گفت: رژیم ایران (در قیام آبان) صدها و شاید هزاران نفر را کشته است... اعتراض کنندگان ایرانی در آبان ماه به‌روشنی نشان دادند مردم ایران کاسه صبرشان لبریز شده است. صبر و تحمل مردم ایران - از دختران دانشجو در تهران تا معلمان در مشهد و جوانان در ماهشهرـ از شکستهای اقتصادی این رژیم، از فاسدان حاکم، از رژیمی که‌شان و کرامت انسانی مردم را نفی کرده، به‌سر آمده است.

 

مایک پمپئو با اشاره به‌قتل‌عام سی هزار زندانی سیاسی در سال ۱۳۶۷ به فرمان خمینی دژخیم گفت:‌ به هزاران ایرانی فکر کنید که در سال ۱۹۸۸ در زندان اعدام شدند. دانشجویانی که در جریان اعتراضات در ۱۹۹۹ قتل‌عام شدند. و بعد به اعتراضات ۲۰۰۹ فکر کنید.... باعث تأسف است که در سال ۲۰۰۹ وقتی که فرصت حمایت پیش آمد (دولت وقت)آمریکا این کار را نکرد.

استمالت از این رژیم کارآیی نخواهد داشت ما در این دولت کاری کاملاٌ متفاوت انجام داده‌ایم ما از مردم ایران خواسته‌ایم تا شواهد و مدارک قساوت و بیرحمی رژیم را برای ما ارسال کنند

ما تاکنون بیش از ۳۶هزار قلم اطلاعات دریافت کرده‌ایم و در حال کار روی تک‌تک آنها هستیم تصاویر قربانیان فراموش نخواهند شد و مرتکبین این کارها تحت تعقیب قرار خواهند گرفت.

 

مایک پمپئو افزود: برای این‌که نشان دهیم در رابطه با حرفهایی که زدیم جدی هستیم من چندین اقدام جدید را در حمایت از مردم ایران اعلام می‌کنم.

اول: من بار دیگر رژیم ایران را به‌عنوان یک رژیم دارای نگرانی خاص تحت قانون بین‌المللی آزادی مذاهب لیست‌گذاری کردم. جهان باید بداند رژیم ایران جزو بدترین نقض کنندگان پایه‌یی آزادی مذاهب است.

دوم:‌ وزارت خزانه‌داری ایالات متحده دو قاضی رژیم ایران را مورد تحریم قرار داد محمد مقیسه‌ای و ابوالقاسم صلواتی. مقیسه‌ای اقدامات شریرانه داشته و احکام سرکوبگرانه صادر کرده است. صلواتی برای صدها نفر از زندانیان سیاسی و روزنامه‌نگاران و مدافعان حقوق‌بشر احکام زندان و مرگ صادر کرده است

سوم:‌ ما به مقام‌های رژیم ایران و کسانی که در کشتار دست داردند و به خانواده‌هایشان ویزای آمریکا نمی‌دهیم. کسانی که فرزندان مردم را می‌کشند حق ندارند فرزندان خود را برای تحصیل به آمریکا بفرستند...

من به مردم ایران همان چیزی را می‌گویم که ماههاست گفته‌ام و تا وقتی که برای محقق شدن آن لازم باشد به گفتن آن ادامه خواهم داد: آمریکا صدای شما را می‌شنود، آمریکا از شما حمایت می‌کند، آمریکا در کنار شما می‌ایستد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b426744c-e542-4251-88ff-e538551e3b2f"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات