728 x 90

وزیر خارجه آمریکا: ایالات متحده به حملات گروه‌های نیابتی ایران پاسخ داده و ادامه خواهد داد

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا
آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، پس از دیدار از اسراییل، بار دیگر به رژیم آخوندی و گروه‌های مزدور نیابتی‌اش، از جمله حزب‌الله لبنان هشدار داد جبهه دوم یا سوم در منطقه باز نکنند.

به گزارش رویترز بلینکن روز جمعه ۱۲ آبان، در سخنان خود تأکید کرد که ایالات متحده به حملات گروه‌های نیابتی جمهوری اسلامی پاسخ داده است و پاسخ خواهد داد.

وزیر خارجه افزود: ایالات متحده هم‌چنان معتقد است بهترین راه برای صلح از طریق راه‌حل دو کشوری است.

وی در ادامه گفت: شرکای خاورمیانه و فراتر از آن، نقش مهمی در اجتناب از تشدید تنش ایفا می‌کنند، که محور اصلی سفر من خواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا گفت: ما باید برای حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی تلاش بیشتر یکنیم. باید از تشدید این درگیری به مناطق و پهنه‌های دیگر جلوگیری کرد.

وزیر خارجه آمریکا، گفت: او تصاویر افزوده از فیلم حمله حماس را که دولت اسراییل را جمع‌آوری کرده را دیده است.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده، روز جمعه از اسراییل درخواست کرد تا اقداماتی را برای محافظت از غیرنظامیان در غزه انجام دهد، زیرا نیروهای این رژیم به بمباران فلسطینی‌ها ادامه می‌دهند و تعداد کشته‌شدگان در میان ساکنان افزایش یافته است.

 

وزیر امور خارجه ایالات متحده که روز جمعه وارد تل آویو شد گفت: کشورش متعهد به بازداشتن تجاوزگری از سوی هر طرفی است و گام‌های لازم در این ارتباط را بر خواهد داشت.

او با تأکید بر لزوم جلوگیری از گسترش درگیریها در منطقه گفت: شرکای ایالات متحده در منطقه و سراسر جهان نقش حیاتی در جلوگیری از افزایش تنشها ایفا می‌کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از سخنانش گفت حق و وظیفه دفاع از خود، متعلق به هر کشوری است و هیچ کشوری نمی‌تواند کشتار غیرنظامیان را تحمل کند.

به گفته او، ۲۰۰ شهروند خارجی از جمله ۳۵ آمریکایی در نتیجه حمله ۱۵ مهر ستیزه‌جویان فلسطینی به اسراییل کشته شدند. در این حمله، بیش از ۱۴۰۰ تن کشته شدند که اکثر آنها غیرنظامی بودند.

آنتونی بلینکن گفت: باید اطمینان پیدا کنیم که دیگر چنین اقداماتی تکرار نمی‌شود و باید بتوانیم آینده روشنی را برای دو طرف (اسرائیل و فلسطینی ها)، منطقه و جهان رقم بزنیم.

وزیر امور خارجه آمریکا تصریح کرد کشورش بی‌وقفه بر روی تضمین آزادی گروگانها، از جمله گروگانهای آمریکایی متمرکز است.

آنتونی بلینکن در سخنانش هم‌چنین با اشاره به وضعیت غیرنظامیان فلسطینی و درد و رنج آنان از جمله کودکان فلسطینی، گروه شبه‌نظامی حماس را متهم کرد که برای رفاه و صلاح مردم فلسطینی هیچ اهمیتی قایل نیست و از آنها به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند.

او با اعلام این‌که غیرنظامیان نباید به‌خاطر اقدامات حماس آسیب ببینند افزود که این موضوع را نیز با مقام‌های اسراییلی در میان گذاشته است.

به گفته آقای بلینکن، رئیس‌جمهوری آمریکا بارها بر ضرورت رعایت قوانین بین‌المللی در قبال غیرنظامیان تأکید کرده است.

با این حال، او خاطرنشان کرد باید برای محافظت از غیرنظامیان فلسطینی اقدامات بیشتری انجام داده شود.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود در دیدارهای خود با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر، و دیگر مقامات اسراییلی درباره برداشتن گام‌هایی به‌منظور به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان گفتگو کرده است.

به گفته آقای بلینکن، ایالات متحده به اسراییل توصیه‌هایی درباره به حداقل رساندن تلفات غیرنظامیان همزمان با تحقق اهدافش در ارتباط با پایان دادن به حماس ارائه کرده است.

وی گفت: با رهبران اسراییل هم‌چنین درباره برداشتن گام‌هایی ملموس در ارتباط با افزایش تحویل پایدار غذا، آب، و دارو به ساکنان غیرنظامی غزهگفتگو کرده است.

آنتونی بلینکن افزود در گفتگوهای خود با مقامات اسراییل به اهمیت ایجاد وقفه‌های بشردوستانه به‌منظور تحویل این کمکهای بشردوستانه به غیرنظامیان اشاره کرده است.

وزیر امور خارجه آمریکا افزود او و رهبران اسراییلی هم‌چنین سازوکارهای رسیدن سوخت به بیمارستانهای غزه را شناسایی کرده‌اند.

آنتونی بلینکن تأکید کرد که محافظت از غیرنظامیان نباید به غزه محدود شود و باید کرانه باختری را هم دربرگیرد.

به گفته او، رهبران اسراییل وعده دادند با خشونت‌های افراط‌گرایانه در کرانه باختری مقابله کنند.

وزیر امور خارجه آمریکا گفت ایالات متحده هم‌چنان معتقد است راه‌حل دو کشوری بهترین راه برای رسیدن به صلح است.

به گفته آنتونی بلینکن، آمریکا هم‌چنان به گفت و گوها با شرکای خود در منطقه و جهان درباره غزه پس از پایان جنگ ادامه خواهد داد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/b829030f-ab0f-4236-b3df-4cc86e04df90"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات