728 x 90

درگذشت و جاودانگی هوادار دیرین مجاهدین علی نبوی چاشمی

سیدعلی نبوی چاشمی هوادار دیرین مجاهدین و از زندانیان سیاسی رژیم آخوندی
سیدعلی نبوی چاشمی هوادار دیرین مجاهدین و از زندانیان سیاسی رژیم آخوندی

با کمال تأسف با خبر شدیم که سید علی نبوی چاشمی هوادار دیرین مجاهدین و از زندانیان سیاسی رژیم آخوندی که بیش از ۸سال را در زندان و تبعید و تحمل فشار و شکنجه این رژیم ضدبشری سپری کرد، روز سه‌شنبه ۱۲تیر ۱۴۰۳ در بیمارستانی در شهر قم، به‌علت بیماری در ۵۴سالگی جان باخت و جاودانه شد.

سید علی نبوی متولد سال ۱۳۴۹ در شهر قم، مبارزه با ارتجاع خمینی را از دهه ۶۰ که با مجاهدین آشنا شد شروع کرد.

اولین بار در سال ۶۸ توسط وزارت بدنام اطلاعات به‌دلیل فعالیت‌هایش بازداشت شد و تحت فشار و شکنجه قرار گرفت. وی بار دیگر در سال ۱۳۷۱ به‌دلیل ادامه فعالیت‌ها و ارتباطاتش با مجاهدین بازداشت شد و ۴ سال را در زندان و تبعید در بندرعباس و یزد گذراند. علی بار دیگر در سال ۸۸ توسط وزارت اطلاعات رژیم دستگیر و دو سال دیگر را در زندان و تبعید به‌سر برد. آخرین بار در سال ۱۳۹۲ دستگیر شد و دو سال دیگر را در زندان و تبعید گذراند.

وقتی چندی پیش که یار و همبندی‌اش اصغر قطان درگذشت، ضمن ابراز احساسات نسبت به او نوشت: «آخرین بار در بند ۳۵۰ من و غلامرضا خسروی شهید، پشت اصغر نماز خواندیم» و درباره اصغر افزود: «چقدر انسان باید سعادتمند باشد که با ایمان کامل به آرمان مجاهدین سبکبار پر بکشد».

علی می‌گفت: «چند نفر هستن که اصلاً حس نمی‌کنم از دنیا رفته باشند یکی غلامرضا، یکی علی صارمی. اکثر اوقات سر نماز یاد علی صارمی میفتم. اما یادم نمیرود، هیچ صبحی نشد برای نماز بلند شویم، زودتر از ما غلامرضا در حال نیایش نباشه».

علی وقتی در ۱۰شهریور۹۲ خبر شهادت یار دیرینش مجاهد شهید علی اصغر عمادی چاشمی را شنید، سراسیمه به یاران مجاهدش پیام داد: «این خونها ایمان ما را استوارتر خواهد کرد».

علی نبوی هم‌چنین با نام مستعار اصغر نصرتی، بیانیه زندانیان علیه مزدور نفوذی ایرج مصداقی را در تاریخ ۷ خردادماه سال ۹۹ امضا کرد. علی یکبار در سال ۱۳۸۳ و بار دیگر در سال ۱۳۸۴ برای دیدار با مجاهدین اشرفی به اشرف شتافت و یارانش را در آنجا ملاقات کرد.

علی نبوی وقتی نخستین بار تصاویر ساخته شدن مسجد فاطمه زهرا در اشرف۳ را دید، سر از پا نمی‌شناخت و با وجود بیماری با صدای زیبایش اذان گفت و از یارانش خواست که این اذان در روز افتتاح مسجد در اشرف۳ پخش شود.

درگذشت این هوادار دیرین مجاهدین را به همرزمان و نزدیکانش به‌ویژه بستگانش در اشرف۳ تسلیت می‌گوییم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c1ba7865-b013-4e91-9918-8e9552e70ed0"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات