728 x 90

وزیر خارجه آلمان: رژیمی که برای ارعاب مردم خودش را به‌قتل می‌رساند هیچ آینده‌ای ندارد

آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان
آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان

آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان روز دوشنبه ۱۹دی ۱۴۰۱ گفت: رژیمی که مردم خودش را به‌قتل می‌رساند تا مردم را مرعوب کند، هیچ آینده‌ای ندارد.

وزیر خارجه آلمان در کنفرنس مطبوعاتی مشترک با وزیر خارجه قبرس درباره قیام سراسری در ایران و سرکوب و اعدام بازداشت شدگان توسط رژیم آخوندی گفت: ما هم‌چنین در مورد برخورد اتحادیه اروپا با رژیم در تهران گفتگو کردیم. در آخر هفته در ایران بار دیگر دو نفر فقط به‌دلیل شرکت آنها در اعتراضات اعدام شدند.
اسامی آنها محمد مهدی کرمی و محمد حسینی بود. رژیمی که مردم خودش را به‌قتل می‌رساند تا مردم را مرعوب کند، هیچ آینده‌ای ندارد. ما به‌عنوان اتحادیه اروپا واکنش واضح‌مان این است که الآن فشار را باز هم افزایش بدهیم به‌ویژه فشار بر سپاه پاسداران.

آنالنا بربوک درباره فراخوانها برای لیست گذاری و تحریم سپاه پاسداران افزود: در این رابطه سؤالات زیادی از ما می‌شود، مایلم در اینجا مقداری بیشتر در این مورد توضیح بدهم. این تصاویر و به‌ویژه تصاویر اعدام غیرقابل تحمل است. ما از مدت طولانی با رژیم ایران روابط عادی نداریم. سپاه پاسداران به‌عنوان یک نهاد از سال۲۰۱۰ در چارچوب تحریم‌های تسلیحات کشتار جمعی در اتحادیه اروپا لیست‌گذاری شده‌اند. این بدان معنی است که ما از سال۲۰۱۰ سپاه پاسداران را بر اساس نظام دیگری لیست‌گذاری کرده‌ایم ولی آنها با این لیست‌گذاری نیز مشمول تحریم‌هایی هستند.
اما این لیست‌گذاری در زمینه اثر گذاری تأثیر قوی‌تری ندارد چرا که اثر گذاری برای ما جنبه مرکزی تصمیم‌گیری‌مان است.
و موانع سیاسی و قضایی برای لیست‌گذاری تروریستی در اتحادیه اروپا بسیار بالا است. با این حال ما همه این موانع را به‌دقت بررسی می‌کنیم که آیا زمینه‌های دیگری در این رابطه وجود دارد مثلا از تحقیقاتی که همین جا در آلمان در جریان است یا از تصمیم اخیر انگلستان در رابطه با این لیست‌گذاری. صرفنظر از این‌که از چه سیستم و نظامی تحریم‌ها اعمال می‌شود.

وزیر خارجه آلمان در ادامه گفت: امروز یک بار دیگر دستور دادم که سفیر ایران را دوباره به وزارت‌خارجه احضار کنند تا برای وی به صراحت و بدون ابهام روشن کنیم که سرکوب و خشونت، و ارعاب مردم و هم‌چنین دو اعدام جدید بدون عواقب باقی نخواهد ماند (توئیتر وزارت خارجه آلمان ۱۹دی).

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/cb46d81b-e4a9-407d-8b90-2270b31abd25"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات