728 x 90

وزرای امور خارجه «جی ۷»: آماده اتخاذ تحریم‌های بیشتر در پاسخ به اقدامات بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی هستیم

سازمان ملل متحد
سازمان ملل متحد

وزرای امور خارجه هفت کشور صنعتی جهان موسوم به «جی ۷» روز سه‌شنبه سوم مهر پس از نشست خود در حاشیه اجلاس سازمان ملل متحد در نیویورک، با صدور بیانیه مشترکی، با اعلام آمادگی برای اتخاذ تحریم‌های بیشتر در پاسخ به اقدامات بی‌ثبات کننده جمهوری اسلامی، از رژیم ایران خواستند تا اقدامات بی‌ثبات کننده خود در منطقه را متوقف کند.
وزرای خارجه جی ۷ در بیانیه خود هم‌چنین با تأکید بر عزم این کشورها برای جلوگیری از تولید یا دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی، تعهد خود به ادامه همکاری با یکدیگر و سایر شرکای بین‌المللی برای رسیدگی به تشدید هسته‌یی رژیم ایران را اعلام کردند.
بیانیه هم‌چنین از رژیم ایران می‌خواهد که بدون تأخیر بیشتر ضمن همکاری با آژانس، بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ سازمان ملل، توافق پادمانی الزام‌آور را کامل اجرا کند.
وزرای خارجه جی ۷ در ادامه بیانیه خود با محکوم کردن ارسال پهپاد و موشک توسط رژیم ایران به روسیه و مشارکت این رژیم در جنگ اوکراین خواهان قطع فوری ارسال تسلیحات، انتقال موشکهای بالستیک، پهپاد را تهدیدی مستقیم برای مردم اوکراین و هم‌چنین امنیت اروپا و جهان است، شدند.
وزرای امور خارجه جی ۷ هم‌چنین با ابراز نگرانی عمیق در مورد نقض حقوق‌بشر در ایران، به‌ویژه زنان و اقلیتها، بار دیگر درخواست خود مبنی بر دسترسی افراد دارای مأموریتهای مرتبط با رویه‌های ویژه شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد، تأکید کرد.
خاطرنشان می‌شود که بیانیه وزاری خارجه گروه جی ۷ توسط کشورهای کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، آمریکا، و نماینده اتحادیه اروپا، امضا شده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e896e7d0-3b77-44c1-b5f3-624efce5a049"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات