728 x 90

وزارت‌خارجه یونان: توقیف دو کشتی یونانی توسط رژیم ایران یک دزدی دریایی است

توقیف کشتی یونانی
توقیف کشتی یونانی

روز شنبه ۷خرداد رویترز خبر داد رژیم ایران دو نفتکش یونانی را در خلیج‌فارس توقیف کرده است. این اقدام رژیم ایران به‌فاصله کوتاهی پس از مصادره نفت رژیم در یک نفتکش توسط آمریکا صورت گرفت. این نفتکش در سواحل یونان نگهداری می‌شد.

وزارت امور خارجه یونان ضمن بیانیه‌یی اعلام کرد یک بالگرد نیروی دریایی رژیم ایران با فرود آمدن بر روی کشتی دلتا پوزیدون که با پرچم یونان در ۲۲مایلی سواحل ایران و در آبهای بین‌المللی در حرکت بود، خدمه آن، از جمله دو شهروند یونانی را به گروگان گرفت. وزارت‌خارجه یونان هم‌چنین گفت حادثه مشابهی در کشتی دیگری با پرچم یونان با ۷سرنشین یونانی و در نزدیکی ایران رخ داد و اضافه کرد هر دو اقدام نقض آشکار قوانین بین‌المللی بوده و یونان ضمن اطلاع موضوع به متحدان خود، به سفیر رژیم ایران در آتن اعتراض کرده است.

 

وزارت خارجهٔ یونان ضبط این کشتی‌ها را دزدی دریایی خواند و هشدار داد که ”این اقدامات تأثیر منفی روی روابط دوجانبه و همچنین روابط اتحادیة اروپا با رژیم ایران خواهد گذاشت“...

به نوشته وال استریت ژورنال، این حوادث در بحبوحه توقف مذاکرات هسته ای رژیم ایران و کشته شدن یکی از افسران کلیدی سپاه پاسداران در تهران در روز یکشنبه گذشته، به تشدید تنش ها در خاورمیانه شدت بخشیده است.(وال استریت ژورنال ۶خرداد)

رویترز افزود: سخنگوی ناوگان پنجم آمریکا در بحرین گفت از توقیف نفتکشها مطلع بوده و در حال بررسی موضوع است.

 

کیهان خامنه‌ای نوشت: پس از یونان حالا نوبت کرهٔ جنوبی است. اکنون انتظار آن است که جمهوری اسلامی ایران تنگه هرمز را به روی نفتکش‌ها و شناورهای حامل کالای تجاری کره جنوبی نیز مسدود کند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e96fac4d-78c5-468f-b015-28bd24987519"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات