728 x 90

وزارت‌خارجه فرانسه: رژیم ایران باید نقض تعهدات برجام را متوقف کند

وزارت خارجه  فرانسه
وزارت خارجه فرانسه

وزارت‌خارجه فرانسه روز جمعه از رژیم خواست نقض برجام را متوقف کند. سخنگوی وزارت‌خارجه فرانسه گفت: رژیم ایران باید فوراً همکاری همه‌جانبه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را از سر بگیرد و تمام اقدامات جدی و بی‌سابقه‌یی را که در نقض برجام انجام داده متوقف کند. (سایت نیوکرلا ۲۴مهر)

به گزارش رویترز ۲۴مهر، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد: رژیم ایران هنوز برای مذاکره با قدرتهای جهانی بر سر برنامه هسته‌یی خود آماده نیست و تیم مذاکره‌کننده جدید آن می‌خواهد در هفته‌های آینده ابتدا با اتحادیه اروپا در بروکسل دیدار کند.

به گزارش رویترز جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واشنگتن به خبرنگاران گفت ملاقات در بروکسل را ضروری نمی‌داند، زیرا دولت جدید تهران زمان کافی برای آماده‌سازی برای مذاکرات در وین را داشته است. بورل افزود: در این مورد باید «صبور باشیم، زیرا ما ظرفیت شکست نداریم".

بورل افزود: رژیم ایران می‌خواهد با اتحادیه اروپا و و سایر کشورهایی که طرف توافق هسته‌یی هستند صحبت کند، اما او نمی‌داند با چه کسانی و این‌که مذاکرات بروکسل چه زمانی انجام می‌گیرد.

پاسدار حسین شریعتمداری نماینده خامنه‌ای در کیهان درباره سرنوشت برجام نوشت: باید از مسئولان هسته‌یی پرسید آژانس و گردانندگان اصلی آن، تاکنون کدام گام مثبت را به نفع برنامه هسته‌یی ما برداشته؟! حالا سؤال این است که اگر از حضورمان در NPT... هیچ دستاوردی نداشته و به جای دستاورد، از دست داده داشته‌ایم چرا باید در خروج از این معاهده تردید کنیم؟!

روزنامه سپاه پاسداران نیز نوشت: نظام توانسته است با موفقیت زیرساخت‌های هسته‌یی خود را تقویت کند و دیگر مانند گذشته فریب وعده‌های دروغ غرب را نخواهد خورد. (روزنامه کیهان رژیم ۲۴مهر)

روزنامه حکومتی ستاره صبح به‌تاریخ ۲۴مهر درباره بن‌بست مذاکرات اتمی نوشت: بدون تردید طرف مقابل شرایط (لغو تحریم‌ها قبل از مذاکره) را نخواهد پذیرفت. این نپذیرفتن نیز هزینه‌هایی که باید در آینده پرداخت کنیم را بیشتر می‌کند. از سوی دیگر مشکلات اقتصادی نیز شدت بیشتری نیز ممکن است پیدا کند.

این روزنامه حکومتی هم‌چنین نوشت: اگر مذاکرات از سر گرفته نشود، آمریکا به چین فشار خواهد آورد تا از خرید نفت خودداری کند. گزینه دیگر این است که آمریکا از طریق شرکای اروپایی‌اش «مکانیزم ماشه» را که در برجام پیش‌بینی شده فعال و آثار شش قطعنامه را که در قالب قطعنامه ۲۲۳۱ بلااثر شده بود دوباره احیاء کند که این موضوع اقتصاد و زندگی ایرانیان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

یک عضو هیأت مدیره کانون مؤسسات حمل و نقل رژیم با اشاره به آثار تحریم‌ها گفت: در حال حاضر تمام کشتی‌های خارجی به‌صورت یک سفره وارد کشور می‌شوند. اما خطوط کانتینری منظم و معتبر خارجی این ریسک را نمی‌پذیرند، حتی شرکت‌های چینی و لاینرهایی مانند کاسکو هم وارد بنادر ایران نمی‌شوند. با تشدید تحریم‌ها علیه ایران لاینرهای خارجی دیگر به ایران نمی‌آیند. تعداد بسیاری از بنادر ایران تحریم هستند. بنابراین کشتی‌هایی که در این بنادر پهلو بگیرند باید ریسک ورود به لیست تحریم‌ها را قبول کنند. (خبرگزاری حکومتی ایلنا ۲۴مهر)

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c31a634c-af62-4f24-89c7-eeb90fdaff55"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات