728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا: رژیم ایران همچنان سیاست به‌کارگیری کودک سرباز را دنبال می‌کند و ناموفق‌ترین در مقابله با قاچاق انسان

آنتونی بلینکن   در مراسم ارائه گزارش قاچاق انسان در سال ۲۰۲۲ (TIP) در وزارت امور خارجه، در واشنگتن، دی سی
آنتونی بلینکن در مراسم ارائه گزارش قاچاق انسان در سال ۲۰۲۲ (TIP) در وزارت امور خارجه، در واشنگتن، دی سی

وزارت‌خارجه آمریکا سه‌شنبه ۲۸ تیر، در گزارش سالانه خود پیرامون مقابله با قاچاق انسان، عملکرد رژیم ایران را زیر ضرب برد و جز ناموفق‌ترین کشورها عنوان کرد. وزارت‌خارجه آمریکا هم‌چنین یادآور شد رژیم ایران سیاست به‌کارگیری کودک سرباز را دنبال می‌کند.

در این گزارش هم‌چنین آمده است رژیم ایران هم‌چنان سیاست به‌کارگیری کودک سرباز و فریب یا اجبار بزرگسالان برای پیوستن به گروه‌های شبه‌نظامی خود در دخالت‌های منطقه‌یی به‌ویژه در جنگ سوریه مورد استفاده قرار می‌دهد.

بر اساس این گزارش مقامات رژیم ایران هم‌چنان با برخورداری از مصونیت قضایی به ارتکاب و چشم‌پوشی از جرایم قاچاق انسان در ایران و خارج از کشور مبادرت می‌ورزند.

در این گزارش آمده است رژیم ایران با وجود همه‌گیری کرونا عملاً حداقل استانداردها برای حذف پدیده قاچاق انسان را رعایت نکرده است.

 

رویترز در همین زمینه در گزارشی نوشت: ایالات متحده روز سه‌شنبه روسیه را در فهرست کشورهایی قرار داد که درگیر «سیاست یا الگوی» قاچاق انسان و کار اجباری هستند یا دولتی که نیروهای امنیتی یا گروه‌های مسلح مورد حمایتش از کودکان سرباز عضوگیری یا استفاده می‌کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا این لیست‌ها را در گزارش سالانه قاچاق انسان گنجانده است که برای اولین بار تحت دستور کنگره در سال ۲۰۱۹ تحت عنوان بخش «قاچاق افراد تحت حمایت دولت» را ارائه شد... .

علاوه بر روسیه، بخش جدید حامیان دولتی [در لیست ارائه شده وزارت‌خارجه آمریکا] افغانستان، برمه، کوبا، ایران، کره شمالی و پنج کشور دیگر را با «سیاست یا الگوی» قاچاق انسان، کار اجباری در بخش‌های وابسته به دولت، برده‌داری جنسی، برده‌داری در اردوگاه‌های دولتی یا عضوگیری یا بخدمت گرفتن سربازان کودک لیست‌گذاری کرده است...

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/13dae5d4-b846-4dae-b8cf-28f6aea760ca"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات