728 x 90

وزارت‌خارجه آمریکا: رژیم ایران در رابطه با روابط نظامی خود با روسیه علیه اوکراین به دروغگویی خود ادامه می‌دهد

پرواز شرکت هواپیمایی سپاه پاسداران به منطقه اشغالی کریمه
پرواز شرکت هواپیمایی سپاه پاسداران به منطقه اشغالی کریمه

آبرام پیلی، معاون نماینده ویژه آمریکا روز جمعه ۱۷شهریور در یک موضع‌گیری اعلام کرد به‌رغم شواهد پرواز شرکت هواپیمایی سپاه پاسداران به منطقه اشغالی کریمه که در راستای حمایت از روسیه در جنگ علیه اوکراین صورت می‌گیرد رژیم ایران تلاش می‌کند با دروغگویی بر روی آن سرپوش بگذارد.

پیلی در شبکه اجتماعی اکس در رابطه به پرواز شرکت هواپیمایی پویا وابسته به سپاه پاسداران نوشت: پنجشنبه یک هواپیمای بزرگ ترابری شرکت هواپیمایی پویا، وابسته به سپاه، که برای حمل سلاحهای سنگین طراحی شده و از این سلاحها می‌توان در جنگ علیه اوکراین استفاده کرد، دو ساعت پس از فرود در فرودگاه شهر سیمفروپول در کریمه، آنجا را ترک کرد.
او افزود: در حالی که شواهد برای همه جهان در دسترس است شرکت هواپیمایی پویا پروازش به کریمه را رد می‌کند و رژیم ایران نیز به دروغ گفتن درباره حمایتش از روسیه در تهاجم علیه اوکراین، ادامه می‌دهد.

در همین رابطه رسانه‌های اوکراینی به‌نقل از سایت «فلایت رادار ۲۴» که مسیر هواپیماها را ردیابی می‌کند روز گذشته اعلام کرده بودند که یک هواپیمای ترابری نظامی ایرانی (ایلوشن از شبه جزیره کریمه پرواز کرده است. طبق این گزارشها این هواپیما از فرودگاه سیمفروپل که از زمان آغاز تهاجم روسیه به اوکراین روی پروازهای غیرنظامی بسته شده است پرواز کرده است.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/e2eb9f6f-a6ba-44be-975f-41cc625f66cd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات