728 x 90

وزارت خارجه آمریکا: آمریکا هم‌چنان نگران تلاش‌های رژیم ایران برای توسعه وسایل پرتاب فضایی است

وزارت خارجه آمریکا
وزارت خارجه آمریکا

آزمایش وسایل پرتاب فضایی رژیم ایران مایه نگرانی‌های جدی در خصوص اشاعه تسلیحات هسته‌یی است.

به گزارش دویچه وله، وزارت امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه ۱۴بهمن، نسبت به آزمایش یک فروند موشک ماهواره‌بر با سوخت ترکیبی از سوی رژیم ایران، اعلام کرد که هم‌چنان نگران تلاش‌های رژیم ایران برای توسعه وسایل پرتاب فضایی (اس ال وی) است.

رسانه‌های حکومتی رژیم ایران روز دوشنبه ۱۳بهمن گزارش دادند که اولین پرتاب موشک ماهواره‌بر با سوخت ترکیبی با نام ذوالجناح با موفقیت آزمایش شده است. این موشک توانایی حمل باری ۲۲۰کیلوگرمی به ارتفاع ۵۰۰کیلومتری مدار زمین را دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در همین رابطه گفت: آمریکا هم‌چنان نگران تلاش‌های رژیم ایران برای توسعه وسایل پرتاب فضایی (اس ال وی) است. زیرا چنین برنامه‌هایی قابلیت توسعه توان موشک بالستیک رژیم ایران را دارند.

وی در ادامه سخنان خود نسبت به انجام این‌گونه آزمایشات موشکی رژیم ایران ابراز نگرانی کرده و هم‌چنان نگران تلاش‌های رژیم ایران برای توسعه وسایل پرتاب فضایی اس ال وی است. وسایل پرتاب فضایی مایه نگرانی‌های جدی در خصوص اشاعه تسلیحات هسته‌یی هستند، زیرا فناوری آنها مشابه و قابلیت جایگزینی با سیستم موشکهای با برد بلند را دارد.

 

لازم به ذکر است که برنامه موشکی رژیم ایران همواره از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا به‌عنوان تهدیدی برای امنیت منطقه و جهان ارزیابی شده و آمریکا یکی از دلایل تحریم گسترده رژیم ایران را ادامه برنامه موشکی اعلام کرده است.

شایان یادآوری است که در ماه آوریل گذشته رژیم ایران اولین ماهواره نظامی خود را در مدار قرار داد که از سوی مایک پومپئو، وزیر خارجه دولت دونالد ترامپ، محکوم شد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/7056b79a-9918-4ba5-9fe5-8c56d96c193a"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات