728 x 90

وزارت بازرگانی آمریکا ۱۱شرکت را به دلیل حمایت از برنامه‌های نظامی رژیم ایران تحریم کرد

وزارت خزانه داری آمریکا
وزارت خزانه داری آمریکا

دفتر صنعت و امنیت وزارت بازرگانی آمریکا (BIS) روز پنجشنبه ۲۵آذرماه به‌منظور مقابله با تهدیدات مداوم علیه امنیت ملی و سیاست خارجی خود ۳شرکت متعلق به کشورهای گرجستان، مالزی و ترکیه را بخاطر توسعه و بکارگیری فن‌آوری بیوتکنولوژی و سایر فناوریها که کاربردهای نظامی دارند و در نقض حقوق‌بشر ایجاد شده، به‌دلیل تلاش برای ارسال صنایع آمریکا به برنامه‌های نظامی رژیم ایران، تحریم کرد. 

جینا ریموندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده گفت: ایالات متحده در برابر تلاش‌های چین و رژیم ایران برای تبدیل ابزارهایی که با هدف پیشرفت بشریت تولید شده، به ابزارهایی که امنیت و ثبات جهانی را تهدید می‌کنند، قاطعانه خواهد ایستاد». 

نام این سه شرکت عبارتند از «وِیولِت الکترونیکز»، «کام‌تل» و «اچ‌اس‌جی الکترونیکز».

افزون بر این، وزارت بازرگانی آمریکا شبکه‌ای مرکب از هشت شرکت دیگر را به دلیل مشابه یعنی حمایت مادی از صنایع دفاعی ایران از طریق صادرات فرآورده‌ها به این کشور از چین، مالزی، ترکیه و گرجستان در فهرست سیاه خود قرار داده است.

وزارت بازرگانی آمریکا گفته است که این کشور به چین و ایران اجازه نمی‌دهد که ابداعات آمریکا را که برای کمک به بشریت و آبادانی ساخته شده‌اند به ابزار تهدید علیه امنیت و ثبات جهانی تبدیل کنند. (سایت وزارت بازرگانی آمریکا ۲۵آذز۱۴۰۰) 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1eb1024c-f729-4ba3-9afb-54d743d887df"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات