728 x 90

وحشت از پیامدهای «سازگار نبودن» با لوایح FATF!

FATF
FATF

با هدف نجات اقتصاد درهم شکسته و به بن‌بست رسیده نظام آخوندی، و برای برون‌رفت از انزوای جهانی آن، رسانه‌ها و ایادی باند روحانی به مجمع تشخیص مصلحت نظام توصیه می‌کنند لوایح اف.ای.تی.اف را تصویب کند، خصوصاً این‌که فرصتی که گروه اقدام مالی در رابطه با تصویب آنها برای رژیم قایل شد رو به اتمام و بار دیگر این فرصت تمدید نمی‌شود.

مجال باقی‌مانده جهت تصویب این لوایح آن‌چنان محدود است که محمدرضا خباز، عضو سابق مجلس ارتجاع، آن را مانند« ابر بهاری» زودگذر دانسته، و توصیه می‌کند تا این فرصت محدود باقی است مجمع تشخیص مصلحت لوایح را تصویب کند و رژیم را از مخمصه آن بیرون بیاورد. از نظر این مهره‌ حامی دولت روحانی حاکمیت آخوندی نمی‌تواند در جهانی زندگی کند که قراردادهای بین‌المللی حاکم بر آن را نپذیرد و بین خود و جامعه بین‌المللی دیواری بکشد گویا تافته‌ای جدا بافته از بقیه کشورها خصوصاً قدرتهای مسلط تلقی کند و آثار خسارت‌بار این جداسازی گریبان آن را نگیرد.

این نماینده سابق مجلس ارتجاع با اشاره به وضعیت مصیبت‌بار اقتصادی، مجمع تشخیص مصلحت را شلاق‌کش کرده که چرا لوایح اف.ای.تی.اف را «به‌صورت خلاف قانون» معطل و کار «کشور و مملکت» را به زمین گذاشته و زمینه‌ای را فراهم کرده تا «استکبار» و اذناب آن «تمام تلاش و مساعی خودشان را به‌کار می‌برند» تا نظام را به زانو در بیاورند و این در شرایطی است که «ما الآن در وسط جنگ اقتصادی هستیم. از یک‌طرف فشارهای اقتصادی و تورم ۴۰درصدی و رشد منفی اقتصادی فشارهای فوق‌العاده‌ای بر مردم عزیز، وفادار، دوست‌داشتنی و مقاوم کشور وارد می‌کند. از طرف دیگر دستگاهها و نهادهایی که باید راهگشای مسائل کشور باشند و مشکلات را حل کنند با دیر تصمیم گرفتن یا تصمیم نگرفتن کار را مشکل‌تر و فشار اقتصادی را مضاعف می‌کنند».

توصیه این عضو سابق مجلس آخوندی این است که «مجمع تشخیص مصلحت نظام هر چه زودتر در این برهه تاریخی تصمیم نهایی بگیرد تا مشکلی بر مشکلات افزوده نشود».(روزنامه آرمان ۵دی ۹۸)

محمد صدر، از اعضای مجمع تشخیص و از حامیان دولت روحانی نیز تصویب نشدن اف.ای.تی.اف توسط مجمع تشخیص مصلحت را کمک به رئیس‌جمهور آمریکا و آن را «به نفع مملکت(بخوانید حکومت آخوندی)» ندانسته و با وحشت‌زدگی نسبت به تصویب نشدن این لوایح می‌گوید: «اگر ما در لیست سیاه FATF قرار بگیریم و اصطلاحا از جمله دول غیرهمکار نامیده شویم، دیگر کشورها هیچ مبادله تجاری با ما نخواهند داشت زیرا ایران یک کشور پرخطر نامیده می‌شود و دیگر کشورها برای این‌که خودشان دچار مشکل نشوند، از همکاری با ایران صرف‌نظر می‌کنند. به این ترتیب ما به دست خود برای خود یک محاصره بین‌المللی ایجاد می‌کنیم. به عبارتی کمک خیلی خوبی به ترامپ خواهیم کرد».(جهان صنعت ۵دی ۹۸)

یکی دیگر از مهره‌های باند روحانی در روزنامه دولتی ایران به سردمداران، عناصر و نهادهای وابسته به باند خامنه‌ای که مخالف تصویب لوایح هستند خاطرنشان می‌کند: «اقتصاد ایران، در کل توانایی استفاده از فرصت‌های مترتب بر جا‌به‌جایی در قدرتهای هژمونیک را ندارد. چون، با قواعد، نظم و سازگاری حداقلی را ندارد».(روزنامه حکومتی ایران ۵دی ۹۸)

واقعیت این است از آنجایی که حاکمیت ولایت فقیه عقب‌افتاده و واپسگرا است، نمی‌تواند خودش را با معیارهای بین‌المللی وفق بدهد، ضمن این‌که به‌دلیل ماهیت عقب‌افتاده‌اش، نظامات و قواعد جهانی به‌خصوص در زمینه مالی دست و بالش را در تروریسم و دخالت‌های منطقه‌ای‌اش می‌بندد و این برای رژیم آخوندی به‌معنای قطع شدن یک پای حاکمیتش می‌باشد.

وحشت باند خامنه‌ای از تصویب این لوایح هم ریشه در همین دست‌بستگی دارد.

 

کیهان خامنه‌ای تلاش باند روحانی برای تصویب لوایح اف.ای.تی.اف را  «گرای نفوذی‌ها به دشمن و شلیک از پشت در جنگ اقتصادی» نامیده که «عده‌ای در داخل هم‌چنان به تعریف و تمجید از FATF پرداخته و آن را هم‌راستا با منافع ملی جا می‌زنند»، در حالی که «ادعای پرتکرار حامیان FATF این است که اگر شروط این سازمان در ایران اجرا نشود، ما به سرنوشت کره شمالی دچار می‌شویم. این در حالی است که کره شمالی چندبار شروط FATF را پذیرفته ولی نه تنها از لیست سیاه خارج نشده بلکه با شرط و شروط‌های جدید و پایان‌ناپذیر FATF مواجه شده است».

نویسنده مقاله کیهان در ادامه حمله به دولت و باند روحانی ضمن اشاره به تحریم‌های آمریکا به عواقب همکاری با گروه اقدام مالی هشدار می‌دهد: «در حال حاضر، حدود ۲۸۵شخص، مؤسسه و شرکت ایرانی در لیست تحریم‌ها قرار دارند و دولت ایران با پیوستن به FATF، متعهد به اعمال تحریم‌ها علیه آنها در داخل کشور می‌شود!... در صورت همکاری باFATF مشمول تحریم‌های داخلی شده و خواهند شد».(کیهان ۵دی ۹۸)

مصطفی میرسلیم، عضو مجمع تشخیص، از باند خامنه‌ای ضمن حمله به دولت روحانی پذیرش لوایح را حاوی نتایج مثبت برای اقتصاد به بن‌بست رسیده نمی‌داند و در این رابطه می‌گوید: «هیچ یک از اصحاب دولت و مدافعانش تضمین نمی‌کنند که پذیرش FATF تحریم‌ها را برطرف کند و موجب بهبود شرایط معیشتی مردم شود ولی نتیجۀ طبیعی آن میثاق‌ها و اقدامات مالی است که پیوستن به آن، آگاه کردن دشمن از روش‌هایی است که ایران برای جبران آثار تحریم‌ها در چند سال گذشته اتخاذ کرده و این نتیجه‌ای است که آمریکا پیگیری می‌کند تا قدم بعدی، یعنی افزایش فشار بر ما را بردارند و به‌قول معروف اشک کباب باعث طغیان آتش می‌شود».(روزنامه جوان ۵دی ۹۸)

ابراز نگرانی رسانه‌ها و مهره‌های باند خامنه‌ای بیانگر این است که نه تنها از تصویب این لوایح آبی گرم نمی‌شود، بلکه با تصویب آنها رژیم مجبور به پذیرش شروطی می‌شود که برای آن خطرناک و با ماهیت آن ناسازگار است.

شرایطی که برای نظام و خامنه‌ای به‌مثابه خوردن جام‌زهرهای دیگری است.

جام‌زهرهایی که خامنه‌ای در خرداد ۹۵ آنها را تنزل بی‌پایان نامید.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/08b17dfe-cf47-478f-adb3-b72e8cb91747"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات