728 x 90

وحشت از مکانیسم ماشه

در حالی که رژیم تلاش می‌کرد با تهدید غنی‌سازی امتیاز بیشتری از اروپا بگیرد، پس از گزارش آژانس مبنی بر نقض توافق هسته‌ای توسط تهران، موضوع فعال شدن مکانیسم ماشه توسط وزرای خارجه کشورهای اروپایی مطرح شد.

لاریجانی: «مکانیزم ماشه تهدید بدی است تهدید زشتی است البته ما یک مقداری باید خودمان را هم سرزنش کنیم که چرا این مکانیزم را قبول کردیم».

۳وزیر خارجه اروپایی پا را از این هم فراتر گذاشته و بدون اشاره مستقیم، تهدید به استفاده از مکانیسم ماشه برجام برای بازگرداندن تحریم‌ها کرده‌اند.

 

مکانیسم ماشه چیست؟

سایت حکومتی اقتصاد آنلاین در مطلبی با عنوان «مکانیسم ماشه خط قرمز ایران است» نوشت: «طبق مکانیسم ماشه که در بندهای ۳۵ و ۳۶ برجام تعریف شده است، در صورتی‌که هر یک از طرف‌های باقی‌مانده در برجام باور داشته باشند که ایران با اقدامات خود توافق را نقض کرده، می‌توانند روندی را آغاز کنند که تنها در مدت ۶۵روز به شورای امنیت و بازگشت خودکار تحریم‌ها منتهی می‌شود».

بله! بازگشت همه تحریم‌ها اما با این تفاوت که در این مرحله هیچ کشوری حق وتو ندارد و شورای امنیت با استناد به بند۴۲ فصل هفتم منشور ملل ‌متحد تا اقدام نظامی علیه کشور مورد نظر می‌تواند پیشروی کند.

لاریجانی: «اینها به هر سولاخ سمبه‌های تشکیلات اتمی‌مان راه دادیم دیگه چی میخوان چی میخوان بیشتر از این»؟

این است علت وحشت از فعال شدن مکانیسم ماشه و معنای بن‌بست و بی‌راه‌حلی! در رژیم غرقه در بحران.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/c90970a9-f5fe-4cf3-bcdd-5a8cd9415230"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات