728 x 90

وحشت علی ربیعی از پیامدهای قرار گرفتن رژیم در لیست سیاه اف.ای.تی.اف

اف.ای.تی.اف
اف.ای.تی.اف

علی ربیعی سخنگوی دولت آخوند روحانی در مورد پیامدهای قرار گرفتن رژیم در لیست سیاه اف.ای.تی.اف گفت که کشورهایی که در شرایط تحریم آمریکا حاضر به همکاری بودند اکنون اعلام کرده‌اند که قادر به همکاری نیستند. فشارهای روی حساب‌های مالی نیز افزایش پیدا کرده است.

علی ربیعی ۶آبان گفت: «امروز الآن مشکل ما این است که کشورهایی که در مقابل تحریم ایستادند و از آمریکا تبعیت نکردند آنها هم اعلام می‌کنند که ما در مسائل پولشویی نمی‌توانیم با قوانین مقررات با شما کار کنیم. حتی کشورهای بسیار نزدیک با ما که من نمی‌خواهم اسم‌شان را حالا اشاره بکنم. در اینجا خب آنها هم می‌گویند تحریم را ما حاضر هستیم در مقابل آمریکا بایستیم. در مقابل به‌اصطلاح این مسائل پولشویی ما نمی‌توانیم بایستیم و به این قواعد شما باید می‌پیوستید. همان موقع هم به ما پیغام دادند برخی از کشورهای دوست که شما به نفعتان نیست که نپیوندید. به‌عنوان مثال من حالا اطلاعاتی که دارم حساب گشایش حساب برای ایرانیان یا تراکنش‌های مالی‌شان دارد خیلی محدود می‌شود.

نمونه‌ای شنیدم که مترو بانک بریتانیا حساب تعدادی از ایرانیان مقیم انگلیس را الآن مسدود کرده همین جوری دارد توی بانک‌های مختلف دارد اتفاقاتی صورت می‌گیرد حساب ایرانیان و بازگشایی حساب برای ایرانیان دارند امتناع می‌کنند. برخی مدیران بانکی در آلمان با استناد به قوانین مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم ریسک همکاری با ایرانیان را افزایش دادند. خواستار بستن برخی از حسابها شدند. خب اینها اون موقع هم پیش‌بینی می‌شد به‌هرحال متأسفانه هم‌پوشان شد وارد شدن ایران لیست سیاه اف.ای.تی.اف و شرارتهای آمریکا دو هم‌پوشان با هم در اعمال تحریم‌ها و اینطرف پولشویی کار را قطعاً سخت‌تر می‌کند.

ربیعی با مجیزگویی از خامنه‌ای به‌خاطر حمایت از روحانی، گفت اگر حملات به روحانی توسط خامنه‌ای متوقف قطعاً آسیب‌های جبران‌ناپذیری را متحمل می‌شدیم.

علی ربیعی ۶آبان: در هفته‌های اخیر شاهد هجمه‌هایی غیرمنصفانه به دولت بودیم که اگر این رویه ناصواب ادامه پیدا می‌کرد و به جامعه تسری می‌یافت قطعاً آسیب‌های جبران‌ناپذیری را متحمل می‌شدیم. آسیب‌هایی که فکر می‌کنم وحدت و یکپارچگی کشور را نشانه گرفته بود و اگر با هشدار صریح رهبر معظم انقلاب متوقف نمی‌شد تضعیف ما را در مسائل جهانی و منطقه‌یی موجب می‌شد. ما همینجا از مقام معظم رهبری سپاسگزاری می‌کنیم.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f320c490-4620-49d4-bfcf-ee62f741bde5"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات