728 x 90

واکنش هیستریک رژیم ایران به بیانیه اعضای اروپایی برجام

محمد مرندی
محمد مرندی

به‌دنبال دلسردی سه کشور اروپایی عضو برجام از موضع رژیم ایران در خصوص خواسته‌هایش در جریان مذاکرات برجام، محمد مرندی مشاور تیم مذاکره‌کننده رژیم در مذاکرات وین گفت: نظام می‌داند که بدون یک متن بی‌اشکال و پایان یافتن اتهامات غلطی که کشورهای غربی در آژانس اتمی مطرح می‌کنند، هر توافقی شکست می‌خورد.
به گزارش سایت حکومتی جماران؛ محمد مرندی مشاور تیم مذاکره‌کننده ایران در مذاکرات وین در واکنش به بیانیه سه کشور اروپایی در حساب توئیتر خود نوشت: گستاخانه است. این نظام نبود که توافق را زیر پا گذاشت و از آن خارج شد. تروئیکای اروپا فرمانبردار سیاست‌های هر کسی هستند که به کاخ‌سفید می‌رود.

نظام می‌داند که بدون یک متن بی‌اشکال و پایان یافتن اتهامات غلطی که کشورهای غربی در آژانس اتمی مطرح می‌کنند، هر توافقی شکست می‌خورد.

 

انگلستان، آلمان و فرانسه در بیانیه‌ای وضعیت فعلی گسترش برنامه اتمی رژیم ایران را «فاقد توجیه غیرنظامی» خوانده و اعلام کردند به دلیل ناکام ماندن تهران در انعقاد توافق، با شریکانشان در مورد بهترین روش برای مقابله با تشدید تنش و تهدیدهای اتمی ایران مشورت خواهند کرد.

این سه کشور اروپایی اعلام کردند در بسته نهایی ارائه‌ شده از سوی هماهنگ‌کننده مذاکرات احیای برجام، تغییراتی در متون قبلی ایجاد شده بوده که حداکثر میزان انعطاف‌پذیری طرف غربی بوده است.

در اطلاعیه منتشر شده از سوی انگلستان، آلمان و فرانسه، اعلام شد که با این حال، رژیم ایران ترجیح داده است «از این فرصت دیپلماتیک تعیین کننده استفاده نکند» و در عوض به توسعه برنامه اتمی خود، بسیار فراتر از آن‌چه بر اساس دلایل غیرنظامی قابل توجیه است، ادامه دهد.

آن‌ها تاکید کردند طرفین در حال نزدیک‌تر شدن به توافق بوده‌اند اما رژیم ایران موضوعات پادمانی را بازگشایی کرده است.

به گفته این سه کشور اروپایی، زمانی که توافق در دسترس بود، رژیم ایران بار دیگر موضوعات جداگانه‌ای را در رابطه با تعهدات قانونی الزام‌آور خود تحت معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) و همچنین توافق‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مطرح کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f7e26218-90d4-41d3-afa8-68d3e978d3fd"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات