728 x 90

واکنش رژیم آخوندی از خواست فرانسه برای بازگشایی پرونده فعالیت‌های موشکی ایران

ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه
ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه

به‌دنبال سخنان ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه با تلویزیون العربیه که تأکید کرده است باید درباره فعالیت‌های موشکی رژیم ایران مذاکره صورت گیرد، روزنامه حکومتی سیاست روز در مطلبی با عنوان «عقده‌گشایی فرانسوی» نوشت: «لودریان بار دیگر خواستار بازگشایی پرونده فعالیت‌های موشکی ایران شد».

روزنامه حکومتی روز یکشنبه ۱۱مهرماه در واکنشی هیستریک نوشت: در حالی فرانسه برای عقده گشایی هزینه ۹۰میلیارد دلاری که از توافق آمریکا و انگلیس برای ساخت زیردریایی هسته‌یی برای استرالیا به هر ابزاری چنگ می‌زند همزمان با گزارش رسانه‌ها درباره سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه فرانسه به عربستان سعودی، وی در گفتگو با یک شبکه سعودی گفت که مذاکرات منطقه‌یی با ایران باید فعالیت‌های موشکی این کشور را نیز در بر بگیرد.

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه، در گفتگو با شبکه سعودی «العربیه» به مسائل مختلفی از جمله پرونده ایران پرداخت. لودریان در ادامه به ایران پرداخت و اظهار داشت: «پنجره مذاکره با ایران تا ابد باز نخواهد ماند». وی افزود: «مذاکرات منطقه‌یی با ایران باید شامل فعالیت‌های موشکی این کشور باشد». وزیر خارجه فرانسه در ادامه به لبنان اشاره کرد و گفت: «تشکیل دولت در لبنان گامی مهم برای احیای این کشور است. دولت لبنان باید انتخاباتی شفاف و مستقل برگزار کند».

این اظهارات در حالی مطرح شده است که خبرگزاری آلمان، به‌نقل از یک دیپلمات غربی خبر داد که ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه و «برنارد امیه» مدیر سازمان اطلاعات فرانسه، امروز وارد عربستان سعودی خواهند شد. خبرگزاری آلمان گزارش داد که این دو مقام فرانسوی به شهر در حال ساخت نئوم در عربستان سعودی خواهند رفت و با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی و برخی از دستیاران ارشد او دیدار و گفتگو خواهند داشت.

بنا بر گفته منبع مذکور، پرونده لبنان اصلی‌ترین موضوعی خواهد بود که دو طرف درباره آن گفتگو خواهند کرد و در کنار این مسأله، تحولات یمن، «ابتکارهای ریاض برای پایان دادن به جنگ یمن»، پرونده هسته‌یی ایران و بازتاب خروج نظامیان آمریکا از افغانستان بر منطقه و هم‌چنین توسعه همکاریهای دوجانبه میان دو کشور به‌ویژه در زمینه نظامی و سرمایه‌گذاری مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/0a6b3e3d-72ef-45a0-bb12-4fa0358cccde"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات