728 x 90

واکنش انگلستان، موگرینی و مقام اتحادیه اروپا درباره گام سوم خودزنی رژیم ایران در نقض برجام

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

وزارت امور خارجه انگلستان اقدام رژیم ایران در مورد لغو محدودیتهای مربوط به تحقیق و توسعه اتمی را به‌شدت نگران‌کننده دانست.

وزارت امور خارجه انگلستان در بیانیه خود اعلام کرد: گام سوم رژیم ایران برای خروج از تعهدات خود در چارچوب توافق هسته‌یی ناامید کننده است.

 

سخنگوی موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز گفت، این گام رژیم ایران با توافق برجام "سازگار" نیست و از تهران خواست از این اقدام منصرف شده و از دست زدن به اقدام‌های بعدی و تضعیف توافق هسته‌یی خودداری کند.

 

یک مقام اتحادیه اروپا در واکنش به تصمیم رژیم ایران برای کاهش مجدد تعهدات هسته‌یی خود، این اقدام را «ناسازگار» با برجام خواند و از رژیم آخوندی خواست از اقداماتی که می‌تواند توافق اتمی را تحت‌الشعاع قرار دهد خودداری کند.

کارلوس روئیز، سخنگوی کمیسیون اروپا، روز پنجشنبه در نشستی خبری در بروکسل گفت: در راستای اجرای توافق هسته‌یی، ما مؤکدا از رژیم ایران می‌خواهیم این گامها را لغو کند و از انجام اقدامات بیشتری که به توافق هسته‌یی لطمه می‌زند، بپرهیزد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/8b9c7ded-c7c3-4891-94ac-ad42052a5212"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات