728 x 90

واکسیناسیون؛ ادعاهای «دهان پرکن» و تجارت مرگ

واکسن تولیدی یا تبلیغ میان تهی
واکسن تولیدی یا تبلیغ میان تهی

سعید نمکی، وزیر بهداشت دولت آخوند روحانی مدعی شد کمبود واکسن وجود نخواهد داشت و برای صادرات واکسن ریل‌گذاری شده است: «ما در ماه‌های آینده نه تنها کمبود واکسن نخواهیم داشت بلکه ریل‌گذاری کردیم که واکسن ما در اقصی نقاط جهان همان‌طور که فرمودید که درها را بر تهی دستان جهان قلدران و زورگویان بسته‌اند انشاالله بتوانیم واکسن صادر کنیم! و هدیه کنیم! و این از افتخارات ناب جمهوری اسلامی است» (تلویزیون شبکه خبر ۶تیر ۱۴۰۰).

پاسدار حسین سلامی سرکرده سپاه پاسداران نیز وقیحانه این دروغ را تکرار کرد و در نمایش پرده‌برداری از واکسن ساخت سپاه گفت: «الان زمانی رسیده است که ما به آمریکایی‌ها واکسن بدهیم و ما اعلام می‌کنیم که اگر کمبودی دارند ما حاضریم به آنها کمک کنیم» (همان منبع).

 

اما آمارها نشان می‌دهد که نمکی و سلامی هر دو دروغ می‌گویند آن‌چنان که حتی کارشناسان حکومتی را به واکنش منفی علیه آنها واداشته است.

محمدرضا محبوب‌فر، کارشناس حوزه سلامت در این باره گفت: «در حالی این مسئولان عالی‌رتبه مدعی صادرات واکسن شده‌اند، که ایران هنوز نتوانسته است موج اول بیماری کرونا را که از بهمن‌ماه ۱۳۹۸ در این کشور آغاز شده است، دقیق کنترل کند».

وی سپس به آمار بالای کشتار کرونا نزدیک به آماری که مقاومت ایران منتشر کرده اشاره کرد و گفت: «تاکنون بیش از ۳۰۰هزار نفر در کشور به‌علت ابتلا به کرونا درگذشته‌اند اما واکسنهای متنوع ایرانی یکی یکی رونمایی می‌شوند و کرونا هم‌چنان جولان می‌دهد» (روزنامه آرمان ۸تیر ۱۴۰۰).

 

این ادعاهای مسخره هم‌چنین واکنش منفی نمایندگان مجلس ارتجاع را نیز به همراه داشت. و در این رابطه فداحسین ملکی عضو مجلس ارتجاع گفت: «تذکری دارم به جناب آقای نمکی جنابعالی اخیراً نامه‌یی به وزیر هند نوشته‌اید مبنی بر این‌که آمادگی دارید تجربه و مشکلات و وسایل فنی و تجهیزات فنی به هند ببرید تا به مهار کرونا در این کشور کمک شود، اما من می‌گویم؛ نیازی نیست به هند بروید، یک سری به استان سیستان و بلوچستان بزنید و با این ویروس هندی که اخیراً وارد استان و در شرق کشور شده مبارزه کنید. تجهیزات و هر آنچه را که دارید را در اختیار استان قرار دهید. من جنابعالی را مقصر اصلی جان باختن مردم به‌دلیل کرونا می‌بینم» (خبرگزاری مجلس ۶تیر ۱۴۰۰).

 

سعیدی یکی دیگر از اعضای مجلس ارتجاع اظهارات نمکی را به تمسخر گرفت و در این رابطه گفت: «کرونا و پیک چهارم آن در استان سیستان و بلوچستان مرزهای تراژدی را رد کرده و تبدیل به فاجعه انسانی شده است آقای وزیر بهداشت که می‌فرمایند ایران می‌تواند منبع تأمین واکسن برای کشورهای مستضعف جهان باشد اندکی مردم مظلوم سیستان و بلوچستان را هم در نظر بگیرد چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید» (خبرگزاری مجلس ۹تیر ۱۴۰۰).

این ادعاهای رژیم در حالی است که به همت آخوندها و کارگزارانشان، پیک پنجم کرونا از استانهای جنوبی و جنوب شرقی آغاز شده و اکنون به تهران رسیده است.

مجری تلویزیون شبکه خبر رژیم ۹تیر ۱۴۰۰ از رئیس بیمارستان رسول اکرم پرسید: «این زمزمه‌هایی که راجع به شیوع پیک پنجم به‌ویژه در تهران می‌شود را شما تأیید می‌کنید با توجه به مراجعاتی که دارید و احتمال تحققش را خیلی محتمل می‌دانید؟».

 

در جواب او تقی ریاحی رئیس بیمارستان گفت: «از زمزمه گذشته دیگر در هر صورت موارد بستری در بیمارستان دو برابر شده در سطح شهر تهران دارد به‌شدت افزایش پیدا می‌کند با اتفاقاتی هم که در شهرهای پیرامون استان تهران و استانهای مجاور هست فکر می‌کنم به بلندای و رسایی کامل باید بگوییم که پیک پنجم وارد استان تهران شده».

 

اما چرا آخوندها و کارگزارانشان که نسبت به اوج گرفتن پیک پنجم، آن هم با ویروس دلتا اشراف دارند، از سرعت بخشیدن به واکسیناسیون عمومی سر باز می‌زنند؟

واقعیت این است که آخوندها هم‌چنان بر خط کلان تلفات کرونایی پای می‌کوبند و اکنون هم که مجبور به آغاز واکسیناسیون شده‌اند، به‌دنبال چپاول و غارت جیب مردم، با استفاده از واکسن هستند.

خامنه‌ای در یک شوی تبلیغاتی، واکسنی را تزریق کرد که ستاد اجرایی فرمان خمینی دجال آنرا ساخته بود. بنگاه اقتصادی بزرگی که زیر دست خودش است و به هیچ کجا نیز پاسخگو نیست، پاسدار سلامی سرکرده سپاه پاسداران ضدمردمی هم به تبلیغ واکسن نورا پرداخت که توسط سپاه پاسداران ساخته شد است، ضمن این‌که قیمت واکسن‌ها را نیز ۴برابر واکسنهای خارجی اعلام کرده‌اند تا بیشتر و بیشتر غارت کنند.

 

اما هر گاه در رابطه با این غارت و چپاول از آنها سؤال می‌شود، طفره می‌روند. سایت تابناک در مطلبی نوشت: «امروز محمود واعظی درباره یک‌سوم بودن قیمت تمام شده واکسنهای خارجی نسبت به واکسن داخلی گفت: اگر از من بپرسید، نمی‌توانم این کار بزرگ را با پول عوض کنم. . … ما نباید برای پول کار بزرگ علمی همه گروهها را زیر سؤال ببریم.

واعظی سپس ادامه داد: مگر ما می‌توانیم از برکت، پاستور و فخرا واکسن بگیریم، رایگان به مردم تزریق کنیم و پولش را به آنها ندهیم» (تابناک ۲تیر ۱۴۰۰).

روزنامه جهان صنعت ۹تیر ۱۴۰۰ نوشت: «۷مدل واکسن ساختیم اما ۷درصد هم واکسیناسیون نکردیم. ایران با رونمایی از واکسن «نورا» به یکی از رکوردداران تولید واکسن کرونای داخلی در جهان تبدیل شده است؛ رکوردی که البته فقط نامش «دهان پرکن» است و نتایج آن در زندگی مردم احساس نمی‌شود. متولیان بهداشت و درمان ایران همزمان با شکستن رکورد «تولید واکسن» رکورد «واکسیناسیون قطره‌چکانی» را هم جابه‌جا کرده‌اند».

 

این روزنامه حکومتی اضافه کرد: «سیاست‌گذار بهداشت و درمان کشور بیش از آن‌که «سرعت عمل» برای بازگشت سریع وضعیت کشور به‌حالت عادی را در دستور کار داشته باشد فضا را برای رقابت شرکت‌های داروسازی مهیا کرده است؛ فضایی که حالا بیش از آن‌که دغدغه «سلامتی» را دنبال کند وارد فاز «تجاری» شده است».

آری تجارت مرگ در جریان است و آخوندها کماکان بر طبل سیاست کلان تلفات کرونایی می‌کوبند تا با این تلفات مردم را خانه‌نشین کرده و در برابر قیام سد ببندند.

پس از ساخت واکسن در دنیا نیز به هر روشی که توانستند در برابر واکسیناسیون عمومی مقاومت کردند. از حکم حکومتی خامنه‌ای مبنی بر ممنوعیت ورود واکسنهای تأیید شده سازمان بهداشت جهانی گرفته تا تعللها و شبهه‌افکنی‌های روحانی، نمکی و دیگر کارگزاران نظام.

 

با بالا‌گرفتن خواست مردم برای واکسیناسیون عمومی، آخوندها مجبور به آغاز واکسیناسیون شدند و البته با رکورد شکنی در واکسیناسیون قطره چکانی، باز هم تعلل کردند تا کرونا هم‌چنان جولان دهد.

اکنون نیز با قیمت‌گذاری چهار برابر در پی خالی کردن جیب مردم هستند تا باز هم به تجارت مرگشان ادامه دهند. البته دور نیست که این جنایات، بر سرشان آوار شود.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/d104eb76-7cfa-4f0c-b135-24699dee89f4"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات