728 x 90

واکسن مدرنا در برابر ویروس جهش‌یافته توان مقابله دارد

ویروس جهش یافته کرونا در انگلیس
ویروس جهش یافته کرونا در انگلیس

یورونیوز روز سه‌شنبه ۷بهمن گزارش داد که شرکت داروسازی «مدرنا» اعلام کرد که واکسن تولیدی این شرکت در برابر انواعی از ویروس کرونا که در انگلستان و آفریقای جنوبی شیوع یافته است کارآیی دارد.

ویروس جهش‌یافته کرونا اخیراً در انگلستان، آفریقای جنوبی و برزیل باعث نگرانی‌هایی از بابت تاثیر احتمالی واکسن مدرنا بر روی آن گردیده است.

شرکت «مدرنا» همزمان با اعلام کارآیی واکسن خود در برابر انواع شیوع یافته ویروس کرونا در بریتانیا و آفریقای جنوبی از کاهش سطح ایمنی یا مصونیت افراد واکسینه شده در برابر نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در آفریقای جنوبی خبر داد.

بر این اساس شرکت «مدرنا» در نظر دارد جهت اطمینان، آزمایش‌هایی را برای تزریق یک دوز اضافی از واکسن را که به‌طور خاص برای پیشگیری از ابتلا به نوع جهش‌یافته ویروس در آفریقای جنوبی تولید شده است آغاز کند.

 

بوریس جانسون، چند روز پیش اعلام کرده بود که داده‌های جمع‌آوری شده در این کشور از «مرگبارتر» بودن ویروس جهش‌یافته در این کشور حکایت دارد.

این در حالی است که شرکت‌های «فایزر» و «یبون تک» پیش از این اعلام کرده بودند که واکسن تولیدی آنها در برابر نوع جهش‌یافته ویروس کرونا در بریتانیا کارآیی خواهد داشت.

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/3db0c86c-fe86-42dd-8cef-84e439591b06"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات