728 x 90

وال استریت ژورنال: مقام‌های اروپایی گفته‌اند ممکن است تا ۳۰تن از اتباع اتحادیهٔ اروپا در ایران زندانی باشند

اتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا

وال استریت ژورنال، گزارش داد: «مقام‌های اروپایی گفته‌اند که ممکن است تا ۳۰تن از اتباع اتحادیهٔ اروپا در حال حاضر در ایران زندانی باشند؛ مقام‌های فرانسوی می‌گویند که (حکومت) تهران ۷تن از شهروندان این کشور را در ماه ژانویه دستگیر کرده است. بعد از اعتراضات سراسری که در سپتامبر گذشته شروع شد، تهران تعدادی از اتباع اروپایی را دستگیر کرد»... .

این منبع، افزود: «بازداشت فلودروس سال گذشته در حالی صورت گرفت که اتحادیهٔ اروپا مشغول میانجی‌گری گفتگوها بین (رژیم) ایران و آمریکا و دیگر قدرتهای جهانی برای احیای توافق اتمی۲۰۱۵ بود...

فلودروس هفته‌ها قبل از آن‌که یک دادگاه سوئدی یک مقام سابق (رژیم) ایران به‌نام حمید نوری را به‌خاطر آنچه که دادستانها نقش وی در قتل هواداران اپوزیسیون در ایران گفته‌اند به‌حبس ابد محکوم کند، دستگیر شد...

در سال‌های اخیر (حکومت) تهران به‌صورت مداوم شهروندان اروپایی و آمریکایی را در مقاطعی برای تبادل آنها با ایرانیانی که در خارج دستگیر شده‌اند بازداشت کرده و بعضاً درخواست دسترسی به‌منابع مالی به‌ازای آزادی آنها شده است»... . .

(وال استریت ژورنال ۱۳شهریور)

مایا او برگ Maja Åberg از عفو بین‌الملل، گفت: «وضعیت بسیار نگران‌کننده‌یی است. این امر همراه با (پرونده) یک شهروند دیگر سوئدی که در زندان به‌سر می‌برد و به‌مرگ محکوم شده نشان می‌دهد که (رژیم) ایران می‌خواهد از این امر، برای فشار به‌دولت سوئد استفاده کند... به‌نظر می‌رسد (رژیم) ایران در یک بازی، از این بازداشت شدگان به‌عنوان گروگان... استفاده می‌کند تا کاری کند که کشورها، آنچه را که این رژیم می‌خواهد می‌خواهد انجام بدهند» (ئی.یو.ریپورتر ۱۳شهریور).

آفتون‌بلادت در سوئد، گزارش داد: « (رژیم) ایران خواهان مبادلهٔ یوهان (فلودروس) Johan Floderus با حمید نوری است که در سوئد به‌خاطر جنایت علیه بشریت به‌حبس ابد محکوم شده است... به‌گفتهٔ یک منبع مطلع، (رژیم) ایران خواسته خود را برای تبادل یک زندانی، با دولت سوئد در میان گذاشته است. به‌گفتهٔ منبع آفتون‌بلادت توبیاس بیلستروم وزیر خارجه (سوئد) نیز این درخواست را به‌طور مستقیم از وزیر خارجهٔ (رژیم) ایران دریافت کرده است» (آفتون‌بلادت ۱۳شهریور).

تلویزیون SVT سوئد نیز گزارش داد: «وزیر خارجه توبیاس بیلستروم به SVT گفت... : «فرد مورد نظر به‌طور خودسرانه دستگیر شده و به‌همین دلیل باید فوراً آزاد شود».

SVT هم‌چنین، گفت: « (رژیم) ایران قبلاً نیز با کشورهای دیگر اقدام به‌مبادلهٔ زندانیان کرده است که مورد اخیر آن با بلژیک بوده است» (اس.وی.تی ۱۳شهریور).

به‌گزارش آفتون‌بلادت، عبیر السهلانی Abir Alsahlani نمایندهٔ پارلمان اروپا از سوئد، خواهان اخراج سفیر رژیم از این کشور در صورت آزاد نکردن گروگان سوئدی شد.

وی گفت: «آنها تلاش می‌کنند با زندانی‌کردن شهروندان (سایر کشورها)، از دولتها باج‌گیری کنند... پیگیری دیپلماسی با رژیم‌های تروریست ارزشش را ندارد. تاریخ این‌را اثبات کرده است. باید به‌روشنی اقدام کرد و اگر آنها گوش نکنند، بایستی سفیر (رژیم) ایران را از سوئد اخراج کرد» (آفتون‌بلادت ۱۳شهریور).

عبیر السهلانی روز ۱۳شهریور در شبکه اکس در پستی، نوشت: «با مخفی نگه‌داشتن (بازداشت فلودروس)، به‌رژیم ایران این فرصت داده شد تا از دولتهای اروپایی باج‌خواهی کند و به‌کشتن مردم ادامه بدهد!».

وی افزود: «چه زمانی اتحادیهٔ اروپا می‌خواهد بیدار شود و چشمانش را به‌واقعیت باز کند؟ نباید مذاکره‌یی با رژیم‌های تروریستی صورت بگیرد».

 

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/f5b1a126-1a66-4c2d-a4f8-73bc6a96ef2b"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات