728 x 90

وال استریت ژورنال: دیدار بایدن و نتانیاهو برای بستن شکافهای باقیمانده در توافق آتش‌بس غزه

جنگ در غزه
جنگ در غزه

به گزارش وال استریت ژورنال، بایدن روز پنجشنبه ۴مرداد با نخست‌وزیر اسراییل نتانیاهو در کاخ‌سفید ملاقات کرد تا شکاف‌های باقیمانده در توافق آتش‌بس غزه را بعد از ماه‌ها مذاکرات بی‌نتیجه ببندد.

مقامات آمریکایی گفتند دولت انتظار ندارد که طی ملاقات پنجشنبه در کاخ‌سفید توافق تأیید شود اما قصد دارند تا روی بستن شکاف‌های باقیمانده در مذاکرات تمرکز کنند.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی، روز پنجشنبه در حالی‌که ملاقات در جریان بود به خبرنگاران در کاخ‌سفید گفت، ”ما نزدیک هستیم. فقط باید آنرا تمام کنیم“ .

در بیانیه کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، درباره ملاقات با نتانیاهو آمده است، آنها درباره کار دولت بایدن هریس برای اطمینان از این‌که اسراییل می‌تواند از تهدیدات رژیم ایران و گروه‌های تروریستی تحت حمایت ایران، از جمله حماس، حزب‌الله لبنان، و حوثی‌ها از خودش دفاع کند بحث کردند.

کامالا هریس در این ملاقات گفت: ”بگذارید توافق را انجام دهیم تا به آتش‌بس برای پایان دادن به جنگ برسیم. بگذارید گروگانها را به خانه بیاوریم، و بگذارید کمکهایی که مردم فلسطین به‌شدت بدان نیاز دارند را به آنها برسانیم“ .

ترامپ پنجشنبه صبح در مصاحبه خود با فاکس نیوز در مورد نتانیاهو گفت، ”من می‌خواهم او جنگ را تمام کند و به‌سرعت اینرا خاتمه دهد. شما باید به‌سرعت اینکار را بکنید چرا که به‌خاطر انعکاسات اجتماعی آن دارید به‌شدت ضربه می‌خورید“ .

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/1e5859a0-c614-4cb7-8467-3160bce8b132"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات