728 x 90

وال استریت ژورنال: حمله پهپادی در سوریه - شبه‌نظامیان حمایت شده توسط ایران مسئولیت را به عهده گرفتند

حمله پهپادی در سوریه
حمله پهپادی در سوریه

بنا به گزارش وال استریت ژورنال، یکشنبه ۲۴اردیبهشت حمله پهپادی که منجر به کشته شدن پیمانکار آمریکایی در سوریه شد توسط شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در عراق انجام شد.
حملات فرامرزی گروه‌های مورد حمایت ایران در عراق چالشهای دولت بایدن در خاورمیانه را نشان می‌دهد.
وال استریت نوشت: به‌گفته مقامات آمریکایی، یک گروه شبه‌نظامی تحت حمایت ایران در شمال عراق در پشت حمله پهپادی قرار داشت که در آن یک پیمانکار نظامی آمریکایی در شمال شرق سوریه در ۲۳مارس کشته شد و بیش از ۲۰نفر از پرسنل غیرنظامی و نظامی آمریکایی زخمی شدند.
منشاء عراقی این حمله قبلاً گزارش نشده بود، اما یک مقام ارشد نظامی ایالات متحده روز شنبه در پاسخ به سؤالات وال استریت ژورنال این را تأیید کرد.
دولت بایدن از طریق گفتگوی بی‌سر و صدا با مقامات بغداد در مورد خطرات شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران که در این کشور نفوذ قابل توجهی دارند، به‌دنبال این است که از انتقاد در عراق مبنی بر مداخله در سیاست داخلی خودداری کند.
این رویکرد انتقاد برخی از مقامات و کارشناسان سابق را برانگیخته است که می‌گویند دولت مشکلات عراق از جمله شبه‌نظامیان تحت حمایت تهران را کم اهمیت جلوه داده است،
مقامات آمریکایی پس از بررسی لاشه هواپیما به‌سرعت پهپاد را ایرانی شناسایی کردند، هر چند که نقطه پرتاب آن توسط کارشناسان اطلاعاتی ایالات متحده برای هفته‌ها مشخص نشد.
زمانی که آن حمله اتفاق افتاد، ما نقطه پرتاب را نمی‌دانستیم. این مقام ارشد آمریکایی گفت: ما توانستیم از موتور این پهپاد که دارای شماره سریال بود، بهره‌برداری کنیم.
حملات هوایی ایالات متحده به‌سرعت علیه تأسیساتی در شرق سوریه که به‌گفته ایالات متحده با سپاه پاسداران مرتبط است، انجام شد و ۸شبه‌نظامی کشته شدند.
مقامات آمریکایی گمان می‌کنند که این گروه جبهه حرکت حزب‌الله النجبا، یک گروه عراقی است که توسط رهبر شبه‌نظامی اکرم الکبی تأسیس شده و توسط وزارت‌خارجه ایالات متحده به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی شده است.
ناصر الشمری، نماینده جنبش حزب‌الله نُجَباء، به وال استریت ژورنال گفت که حمله پهپادی از عراق انجام شد و گروهش از آن حمایت کرد. اما او انجام این کار توسط گروهش را رد کرد.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/bb0b6f09-2e44-418b-be4f-092d353075a1"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات