728 x 90

وال استریت ژورنال: حمله به نطنز یک ضربه بالقوه به ظرفیت غنی‌سازی ایران است

سایت اتمی نطنز
سایت اتمی نطنز

وال استریت ژورنال روز دوشنبه ۲۳فروردین درباره حمله به تأسیسات سایت اتمی نطنز نوشت: به‌دنبال حمله به تأسیسات نطنز مقامات اروپایی انتظار دارند که مذاکرات وین ادامه یابد، گرچه نگرانی‌هایی در بین مقامات وجود دارد که این حمله باعث پیچیده‌تر شدن هر گونه توافقی در مورد توافق اتمی ۲۰۱۵ خواهد شد.

وال استریت افزود: این حمله یک ضربه بالقوه به ظرفیت غنی‌سازی رژیم ایران است و احتمالاتی از وارد شدن ضربه به ساختار تأسیسات نطنز در اثر این حمله وجود دارد.

در همین روز فریدون عباسی رئیس کمیسیون انرژی مجلس ارتجاع گفت: خرابکاری در محل توزیع برق و کابل مربوط به باطریهای برق اضطراری بوده است. طراحی دشمن خیلی قشنگ بوده. آنها فکر کردند و متخصصان خود را به کار گرفتند و به‌گونه‌یی انفجار صورت گرفته است که هم آن سیستم توزیع برق آسیب ببیند و هم کابلی که از سوی باطریها می‌آید. به این دلیل که ماشین سانتریفوژ نباید برقش قطع شود.


فریدون عباسی روز دوشنبه ۲۳فروردین در تلویزیون شبکه سه رژیم در خصوص انفجار روز گذشته در سایت هسته‌یی نطنز گفت: شنیده‌هایی که از متخصصان داشتم ظرف یکی دو روز گذشته به این شکل هست که اون قسمت یک ما پست برقی در سایت نطنز داریم از اون برق می‌رود به زیرزمین حدود ۴۰-۵۰ متر زیر زمین هست اونجا بسیار مستحکم دیده شده با دیدگاهی که حمله هوایی یا موشکی اینها را نتواند از بین ببرد ولی دشمن وقتی ببیند اینجوری است به حملات سایبری یا خرابکاری افراد یا خرابکاری در تجهیزات حوصله هم دارد یعنی ممکن است پنج سال ده سال هم تجهیزات معیوب برایت بفرستد تا شما به مرور زمان استفاده کنی از آن اینجا اون قسمت توزیع برق و یک کابلی که از قسمت دیگه‌ای می‌آید مربوط به باطریهایی است که اگر برق قطع بشه اون ها را قطع کنند ولی طراحی دشمن خیلی قشنگ بوده از این بابت من علمی برخورد می‌کنم و موضوع می‌گویم خب فکر کردند متخصص هایشان بکار گرفتند و جوری انفجار انجام شده که هم اون سیستم توزیع برق آسیب ببیند هم کابلی که از قسمت باطری‌ها می‌آید چون ماشین سانتریفوژ نباید برقش قطع بشود.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی گفت: در ماجرای فردو نیز که در سال۹۱ رخ داد، برق را از ۴کیلومتری قم یا ۳۰کیلومتری فردو قطع کردند. دکل‌ها و کابل‌های برق را با مواد منفجره قطع کردند و نفوذی‌ها در داخل از قسمتهایی که دوربین نبوده، آن بخش باطریها را منفجر کردند. یعنی همزمان که برق قطع شد، باطریها را هم قطع کردند.

										
											<iframe style="border:none" width="100%" scrolling="no" src="https://www.mojahedin.org/if/90b89f5c-ed1f-4cd2-a4b1-e1ae74b2a844"></iframe>
										
									

گزیده ها

تازه‌ترین اخبار و مقالات